Connect with us

Hi, what are you looking for?

Spotlight

Tak Sampai Setahun, Kewangan Agensi Dua Bintang Running Man Sedang Bermasalah

Belum lagi setahun beroperasi, agensi dua bintang program hiburan terkenal, Running Man iaitu Song Ji-hyo dan Ji Suk-jin iaitu Uzurocks Entertainment dilaporkan mengalami masalah dari segi kewangan.

Menurut laporan kosmo, disebabkan masalah kewangan, agensi tersebut terpaksa memberhentikan beberapa orang pekerja kerana gagal membayar gaji.

Mana tidaknya, pekerja yang terpaksa diberhentikan tidak mendapat gaji selama dua hingga tiga bulan malah, isu tersbeut menjadi lebih teruk apabila bayaran artis turut terjejas.

“Ada sesetengah pekerja tidak dibayar polisi insurans mereka. Saya sendiri tidak dibayar bonus akhir tahun yang sepatutnya diterima bersama gaji.
“Malah, sesetengah selebriti juga tidak menerima bayaran untuk kerja-kerja dilakukan termasuklah melibatkan projek penampilan dan juga lantikan duta,” kata seorang pekerja seperti dipetik dalam laporan sebuah media.

Bukan itu sahaja, ada pekerja yang berhenti secara sukarela kerana bimbang akan masa depan syarikat tersebut yang dilihat sudah semakin goyah.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Bagaimanapun, percubaan media untuk mendapatkan kenyataan serta pengesahan daripada Ketua Pegawai Eksekutif syarikat tersebut, Park Joo-nam yang kini menetap di Amerika Syarikat gagal.

Sumber: Kosmo (Nor Eryani Yusup)

+ posts

Nur Ain
Ditulis oleh Nur Ain

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Nasional

Sebanyak RM35.84 juta peruntukan telah diluluskan kepada 1,791 Ketua Isi Rumah (KIR) seluruh negara bagi tahun 2024 untuk meningkatkan kualiti hidup kumpulan miskin bandar...

Lokal

Polis tidak menolak kemungkinan beberapa lagi laporan polis akan dibuat oleh mangsa lain selepas seorang guru agama dicekup dipercayai meliwat tiga pelajar lelaki di...

Lokal

Ratu cantik Malaysia berjaya menawan Puncak Mera di tengah-tengah Banjaran Himalaya, Nepal sehingga kehilangan jari akibat luka beku. Memetik laporan Bernama, Datin Harveen Kaur...

Lokal

Lelaki yang ragut seorang wanita sehingga menyebabkan kecederaan kepada mangsa menangis selepas dia dijatuhkan hukuman dipenjara lima tahun dan dua sebatan oleh Mahkamah Sesyen...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd