Connect with us

WTF

Gadis Akui Masuk Kelab Malam, Nak Layan Muzik & Minum Milkshake Je

Seorang gadis berhijab di Indonesia dikecam warganet selepas memuat naik satu video di aplikasi TikTok dengan mengaku berada di dalam sebuah kelab malam bersama dua orang rakannya yang juga memakai berhijab.

Menerusi rakaman video tersebut, @nadiatur_rizki berkata dia hanya mahu menikmati minuman milkshake coklat sambil berhibur dengan persembahan ‘live’ daripada pemuzik di tempat tersebut.

Video yang dikongsi

https://www.tiktok.com/@nadiatur_rizki/video/6941646671637990657?sender_device=pc&sender_web_id=6911484176786359810&is_from_webapp=v3&is_copy_url=0

“Orang lain berjoget, kita cuma nyanyi. Orang lain pesan minuman beralkohol, kita pesan milkshake. Orang lain pulang atas jam 12 tengah malam, kita jam 10 dah cabut,” tulisnya pada video berdurasi 19 saat itu.

Tindakan tersebut mengundang rasa bengang netizen yang menyifatkan kumpulan gadis itu sengaja menjatuhkan maruah wanita bertudung selain boleh mendatangkan fitnah terhadap agama Islam.

Lapar perhatian ke ni…

Pergi kelab dengan hijab?

Kan boleh lepak kat kafe biasa

Elak la fitnah

Tak payah pergi situ, nanti tergoda

Persembahan muzik pun ada kat kafe!

Namun begitu, ada juga segelintir individu mengatakan tempat dikunjungi gadis terbabit adalah kafe biasa yang mempunyai ‘vibes’ kelab malam selain mungkin sekadar ‘content’ untuk meraih perhatian semata-mata.

Advertisement

Sumber: TikTok @nadiatur_rizki

Continue Reading
Advertisement

Trending