Connect with us

Hi, what are you looking for?

Spotlight

Gara-Gara Hidap Alzheimer, Chris Hemsworth Terpaksa Perlahankan Karier Lakonan

Aktor terkenal Amerika Syarikat, Chris Hemsworth membuat perancangan untuk tidak mengambil banyak tawaran lakonan filem susulan menghidap penyait Alzheimer sejak November tahun lalu.

Menurut laporan Mirror UK, Chris yang terkenal dengan watak Thor dalam filem marvel itu belum berhasrat untuk meninggalkan dunia seni namun, hanya memperlahankan sahaja kerjaya sebagai pelakon.

Difahamkan juga, pelakon yang berusia 39 tahun itu sedang sibuk untuk beberapa projek  yang bakal ditayangkan termasuk filem Thor dalam sekual Avengers selain biografi Hulk Hogan.

“Dia tidak merancang untuk mengambil banyak peranan kerana sedar akan risiko tinggi yang dihadapi oleh pesakit Alzheimer,” kata sumber.

Bagaimanapun, sumber tersebut memaklumkan Chris seakan-akan ke arah untuk bersara dalam dunia lakonan malah, dia berisiko tinggi menghidap Alzheimer ketika penggambaran dokumentari National Geographic dan Disney+, Limitless.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Bukan itu sahaja, Chris pernah memberitahu dia mahu berehat dengan tenang bersama isteri dan tiga orang anaknya iaitu India, Sasha dan Trisha.

“Saya mahu berehat dan berada dalam ruang yang tenang bersama isteri saya Elsa Pataky dan tiga lagi anak kami, India, Sasha dan Trisha,” ujarnya lagi.

Terdahulu, doktor telah mengesahkan aktor tersebut terdedah untuk menghidap penyakit nyanyuk tersebut antara lapan hingga 10 kali ganda.

Mana tidaknya, Chris mendedahkan datuknya mengalami masalah tersebut dan disebabkan mempunyai keturunan yang sama, dia juga cenderung untuk alami masalah tersebut.

Sumber: Mirror UK 

Advertisement. Scroll to continue reading.
+ posts

Nur Ain
Ditulis oleh Nur Ain

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Sukan

Atlet kayak Malaysia, Siti Nurul Masyitah Elias dilaporkan cedera parah selepas dipercayai dilanggar oleh pemandu mabuk pada Sabtu. Menerusi satu perkongsian di Instagram, Persatuan...

Kolumnis

Malaysia sebuah negara yang mempunyai kepadatan penduduk sebanyak 33.7 juta (DoSM, 2024). Daripada jumlah penduduk ini, generasi dan usia dibahagikan kepada beberapa lapisan iaitu...

Lokal

Seorang bayi perempuan baru dilahirkan ditemui berbalut dengan kain batik dalam kotak di atas jalan berhampiran Gua Tempurung di Gopeng, Ahad lalu. Memetik laporan...

Lokal

Empat dewan bedah di Pusat Jantung Hospital Serdang dilaporkan sudah tidak boleh digunakan kerana kesemuanya menghadapi masalah penyelenggaraan. Memetik laporan The Star, Hospital Serdang...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd