Connect with us

Hi, what are you looking for?

Dunia

Twitter Hantar Surat Saman Kepada Meta Susulan Pelancaran Threads

Baru-baru ini, Facebook Meta telah melancarkan aplikasi Threads yang secara langsung telah memberi saingan kepada Twitter dimana  lebih 10 juta pendaftaran dalam tempoh beberapa jam.

Namun begitu, pelancaran aplikasi tersebut telah membuatkan Twitter mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap Meta Platforms.

Difahamkan, surat saman dihantar oleh peguam lantikan Twitter, Alex Spiro kepada Ketua Pegawai Eksekutif Meta, Mark Zuckerberg.

Tindakan itu diambil susulan Spiro mendakwa Meta telah mengupah bekas kakitangan Twitter yang memiliki akses kepada rahsia perniagaan aplikasi media sosial tersebut.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Bukan itu sahaja, Meta turut digesa untuk berhenti menggunakan apa-apa rahsia berkaitan dengan perniagaan Twitter atau maklumat operasi bagi menjaga hak harta intelek.

Pun begitu, Andy Stone yang merupakan jurucakap Meta menafikan tiada mana-mana kakitangan kejuruteraan Meta yang pernah bekerja di Twitter.

Sekadar info, aplikasi Threads telah dilancarkan oleh pengasas Meta iaitu Zuckerberg pada Rabu lalu dan telah berjaya meraih lebih 30 juta pengguna yang secara tidak langsung telah memberi ancaman kepada Twitter.

Sumber: Astro Awani

Advertisement. Scroll to continue reading.
+ posts

Nur Ain
Ditulis oleh Nur Ain

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Sukan

Atlet kayak Malaysia, Siti Nurul Masyitah Elias dilaporkan cedera parah selepas dipercayai dilanggar oleh pemandu mabuk pada Sabtu. Menerusi satu perkongsian di Instagram, Persatuan...

Kolumnis

Malaysia sebuah negara yang mempunyai kepadatan penduduk sebanyak 33.7 juta (DoSM, 2024). Daripada jumlah penduduk ini, generasi dan usia dibahagikan kepada beberapa lapisan iaitu...

Lokal

Seorang bayi perempuan baru dilahirkan ditemui berbalut dengan kain batik dalam kotak di atas jalan berhampiran Gua Tempurung di Gopeng, Ahad lalu. Memetik laporan...

Lokal

Empat dewan bedah di Pusat Jantung Hospital Serdang dilaporkan sudah tidak boleh digunakan kerana kesemuanya menghadapi masalah penyelenggaraan. Memetik laporan The Star, Hospital Serdang...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd