Connect with us

WOW

Wanita Sarat Mengandung, Bawa Anak 2 tahun Jalan Kaki Dari Singapura Balik Johor Bahru

Demi mahu pulang ke kampung halaman, seorang wanita yang sedang sarat mengandung bersama anak kecilnya berusia dua tahun, tekad berjalan kaki dari Singapura ke Johor Bahru.

Wanita itu yang dikenali sebagai Jessie, bersama anak kecilnya berjalan melintasi Tambak Johor-Singapura dengan membawa barang-barangnya.

Menerusi berita yang disiarkan WOB, Jessie memberitahu pas lawatan sosial anaknya tidak dapat diperpanjang lagi dan bas Malaysia yang diatur untuk membawa pulang rakyat Malaysia dari Singapura akan tiba paling awal pada 2 Mei.

Jalan kaki juga balik JB

Oleh kerana itu, dia memutuskan untuk kembali ke Johor Bahru pada 27 April. Jessie berkata, perjalanannya dari Singapura ke Kompleks Kastam, Imigrasi, dan Karantina Johor Bahru memakan masa sekitar enam jam termasuk berjalan kaki selama 40 minit di seberang Tambak.

“Kami berjalan selama kira-kira 40 minit menyeberangi Tambak sebelum memasuki pusat pemeriksaan Johor Bahru. Kemudian, setelah pemeriksaan oleh pegawai kesihatan, kami dibawa ke sebuah hotel di Johor Bahru untuk diasingkan…”

Anak 2 tahun pandai bawa diri

Disebabkan Jessie kini sedang hamil, dia tidak dapat membawa anaknya tetapi membiarkannya berjalan sendiri di jalan dengan pengawasannya.

““Saya bermula dari Singapura sekitar jam 8 pagi ini. Kerana saya mengandung, saya tidak dapat menahan anak saya, dan anak itu terlalu muda untuk berjalan terlalu pantas…”

Jessie, yang bekerja dalam pendidikan awal kanak-kanak sebagai penolong guru di Singapura, terpaksa kembali ke Johor Bahru sendirian dengan anaknya kerana suaminya masih perlu bekerja.

Selamat sampai

Dia mengatakan bahawa dia telah memohon Permit Masuk dari Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Singapura pada 23 April dan mendapat balasan pada 25 dari pihak berkuasa.

Difahamkan, Jessie dan anak kecilnya sudah selamat sampai ke Johor Bahru. Sungguh kental jiwa wanita ini, harapnya selepas suaminya dapat pulang dengan selamat.

Sumber : World Of Buzz

Continue Reading
Advertisement

Trending