Connect with us

Infozon

Tahu Tidak Berapa Orang Mati di Dunia Akibat Penggunaan Ganja?

Kanabis atau Ganja adalah sejenis dadah yang paling kerap disalahgunakan. Ia biasa disalahgunakan untuk tujuan rekreasi, dan memberi si pengguna perasaan seronok.

Ganja diperolehi dari sejenis pohon yang bernama ‘cannabis sativa‘ atau hemp. Pohon kanabis mengeluarkan sejenis damar, yang meliputi bahagian pohon yang berbunga dan dedaun di sebelah atas. Damar ini mengandungi satu sebatian psikoaktif yang dipanggil THC (tetrahydrocannabinoid).

Kepekatan THC berbeza mengikut bahagian pohon tersebut. Kesemua bahagian pohon boleh digunakan. Nama panggilan yang lazim digunakan penagih juga berbeza mengikut bahagian mana yang di guna. Nama biasa yang digunakan adalah marijuana, pot, weed, dope, hashish atau hash.

Ia biasanya dihisap atau disedut. Ia boleh digulung seperti tembakau atau disedut melalui shisha (water pipe).

Menurut penyokong ganja, selain daripada digunakan untuk tujuan rekreasi, terdapat pelbagai kegunaan lagi ganja yang tidak diketahui orang ramai:

Kegunaan lain ganja

1. Daun ganja boleh hasilkan kertas sangat bermutu melebihi kualiti double AA kerana tidak akan kuning simpan lama untuk ribuan tahun. Menariknya 1 ekar pokok ganja sama dengan 4 ekar hutan perlu ditebang bagi hasilkan kertas.

2. Seluar jean yg bermutu tahan lama, like better than Levis memerlukan daun ganja. Tahukah anda jeans Levi’s 501 yang pertama dibuat dari fiber ganja?

3. Biji pokok ganja boleh hasilkan minyak bagi buat plastik dan plastik itu mesra alam.

4. Biji benih pokok ganja tinggi protien guna untuk produk makanan.

5. Pokok ganja ada jantan dan betina, imej daun ganja yang famous tu pokok betina, pokok jantan pulak kurang daun dan tidak menarik.

6. Keajaiban ganja dalam bidang perubatan akan membuatkan syarikat ubat Freemason terancam dan gulung tikar.

Sebab utama Freemason haramkan ganja

1. Pokok Marijuana, canabis, ganja, pot atau hemp tidak menimbulkan ancaman kepada masyarakat umum, sebaliknya Pokok Ganja adalah sangat berbahaya bagi syarikat-syarikat minyak, alkohol, tembakau industri dan sejumlah besar syarikat-syarikat kimia. Berbagai perniagaan besar, dengan pelaburan berbillion ringgit menggunakan pengaruh mereka, dengan menekan kebenaran melalui undang-undang.

2. Kebenarannya adalah jika ganja itu ditanam macam pokok kelapa sawit dan digunakan untuk dijadikan produk komersil, hal itu akan membuat bom atom industri. Pengusaha belum pernah dididik tentang potensi produk dari pokok ganja ini. Billionaire dan golongan-golongan elit telah bersekongkol untuk menyebarkan maklumat yang salah tentang tanaman yang sangat serbaguna ini dan jika digunakan dengan betul akan menghancurkan syarikat mereka.

3. Mana Perkataan buruk pasal ganja ini datang? Pada pertengahan tahun 1930-an, Pelabur dalam industri arak, rokok dan sebagainya yang bakal terjejas telah membuat propaganda menodai nama baik dan fenomenal sejarah tanaman ganja ini.

Salah faham masyarakat terhadap marijuana

Ganja adalah satu tumbuhan herba sebagaimana juga daun ketum, jika di ambil mengikut sukatan tertentu untuk menyembuhkan penyakit ia dibenarkan.

Kita akan hidup lebih sihat jika hospital dan farmasi menjual ubat berasaskan ganja dan ketum, habbatus sauda, Zafaran dan lain-lain. Tetapi sebaliknya kita disuruh telan pil-pil merbahaya ciptaan Freemason (Rockefeller) di mana pil-pil itu sebenarnya meracun kita secara perlahan-lahan.

Harus diingatkan bahawa, sesungguhnya ganja itu adalah sejenis tumbuhan, tumbuhan yang diciptakan Allah S.W.T  dan setiap tumbuhan ciptaan tuhan itu adalah yang paling baik dan harus diingatkan bahawa pokok ganja itu sudah lama wujud sebelum tahun kelahiran Rasulullah SAW lagi. Jadi sekiranya ia berbahaya dan dikategorikan sebagai dadah, sudah pastinya Rasulullah akan melarangnya.

Itu baru yang pertama, bagi bab yang kedua ( mabuk ) mari bukak kamus, mabuk itu adalah khayal, khayal bermaksud tidak berkelakuan seperti manusia normal. Jadi adakah ganja membuatkan penghisapnya jadi tidak normal?

Jika anda kata iya, sesungguhnya fakta anda salah, jawapannya tidak. Orang yang menghisap ganja tidaklah khayal, sebaliknya merehatkan minda dan fizikal si penghisapnya, kebiasaannya orang yang tengah mabuk akan merogol, membunuh dan bertindak ganas sehingga sanggup melanggar undang-undang negara, tetapi ganja tidak memyebabkan semua itu, kesan sampingan hisap ganja hanya ada 3 benda sahaja iaitu lapar, gembira dan cergas.

Kalau masih mahu tetapkan pendirian anda dengan mengatakan ganja itu dadah, biar saye quote kan apa yang selalu org kata ”Dadah merupakan satu istilah khas yang merujuk kepada sejenis bahan yang mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan seseorang dari segi fizikal, mental dan emosi serta tingkahlaku pengguna apabila digunakan.”

Akibat daripada kesan ini, seseorang yang menyalahgunakan dadah akan menjadi ketagih dan akan terus bergantung hidup kepadanya ”ok, si penghisap ganja tahu bahawa ganja tidak menyebabkan ketagihan dan tidak memberikan sebarang kemudaratan. Tak percaya? Cuba tanya rawatan pemulihan di mana-mana pusat serenti yang terdekat tentang cara rawatan penghisap ganja, anda sendiri akan tahu, jadi masih layakkah ganja diketegotrikan sebagai dadah?

Anda masih dengan pendirian kawan bahawa ganja membawa kemudaratan? Cuba tengok gula dan garam, hari-hari kita menggunakaan gula dan garam dalam masakkan kita kan? Kalau tidak letak garam, sedapkah masakkan kita? Tidak bukan, macam tulah ganja, ia digunakan dalam masakan, seperti gula dan garam. Jadi apa kaitan dengan kemudaratan kawan tanya? Gula dan garam jika digunakkan hari-hari, diambil dalam sukatan yang berlebihan akan menyebabkan kemudaratan pada diri, jadi haramlah kan?

Iyalah, sebab anda cakap apa sahaja yang menyebabkan kemudaran adalah dadah. Ulang balik, gula dan garam hari-hari guna kalau tidak guna memang tidak mahu langsung la makan, betul tak? Jadi secara automatiknya gula dan garam tu dah jadi satu ketagihan, tapi kena ingat, kita boleh kawal bukan? Jadi, macam itula ganja, kita boleh kawal penggunaannya, bukan bergantung hidup padanya, kita boleh kawal seperti kita kawal penggunaan gula dan garam, jadi masih layakkah ganja itu dikategorikan sebagai dadah?

Ganja termasuk di dalam ketogori herba yang mujarab sebagai ubat serbaguna, malah tidak mendatangkan ketagihan. Malah mnjadi ubat untuk menghilangkan ketagihan dadah kimia jenis lain. Tetapi kenapa masih mengangap ia dadah merbahaya?

Kematian yang diakibatkan oleh rokok adalah berjuta setiap tahun. Kematian yg disebabkan penggunaan ubat tahan sakit (Painkiller) adalah dalam lingkungan 25,000 orang di Amerika sahaja. Kematian akaibat tercekik kacang setiap tahun adalah dalam lingkungan seribu orang setiap tahun. Saudara tahu tidak berapa orang mati di dunia akibat penggunaan ganja? KOSONG.

Setakat ini, tiada kematian yang didokumentasi yang berpunca daripada penggunaan Ganja. Malah ganja juga tidak mendatangkan ketagihan. Kesan sampingannya cuma merasa lapar selepas penggunaan. Anggapan ganja menghancurkan rumah tangga adalah salah sama sekali. Masalah tersebut adalah bepunca daripada dadah sintetik yang menyebabkan ketagihan melampau. Sekali lagi ingin saya ulangi,vganja tidak menyebabkan ketagihan. Jika anda seorang perokok dan beranggapan bahawa ganja itu berbahaya, rokok sebenarnya beribu kali ganda bahaya daripada ganja.

Anda sebenarnya telah di-‘mind control’ oleh media Pr0-Mason.

Masyarakat kita sekarang ni memang mudah dipengaruhi oleh pengaruh Yahudi-Freemason. Sebagai contoh, yang baik diharamkan dan yang haram pula dianggap baik.

Kita harus membuka mata masyarakat, mengajar serta memberi pengatahuan yang lebih mendalam tentang kegunaan sebenar pokok semulajadi ini. Malah kegunaannya yang serba boleh telah terbukti beberapa tahun sblum ianya diharamkan di dalam undang-undang ciptaan Freemason

Pengharaman ini adalah berpunca dari Yahudi-Freemason yg mempertikaikan penggunaan pokok tersebut demi kepentingan sendiri. Secara saitifik pakar-pakar kesihatan telah pun membuktikan bahawa kegunaannya di dalam industri perubatan amatlah berkesan.

Tetapi, Yahudi-Freemason mahu kita menjadi hamba ubat-ubatan, dadah dan bahan kimia berbahaya ciptaan mereka yang bukan menyembuhkan, sebaliknya meredakan untuk sementara, malah menimbulkan penyakit lain pula dikemudian hari.

Filem seperti Reefer Madness (1936), Marihuana: Assassin of Youth (1935), Marihuana: The Devil’s Weed (1936) adalah beberapa cara propaganda lain yang nampak sengaja menciptakan Ganja sebagai ‘musuh’. Tujuannya? Projek Mind Control, dan untuk meminta restu dari publik demi meluluskan Undang-undang Anti Ganja.

Undang-undang Malaysia menghalalkan rokok dan arak, tetapi mengharamkan ganja. Ini kerana kerajaan Malaysia ikut telunjuk Freemason.

Tiada tumbuhan ciptaan Allah SWT yang sia-sia termasuk pohon ganja kesayangan kita.

Sumber : @EZ2Buy

Story (dicyduk!)

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending