Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sukan

“Dah Beli Kanvas Tutup Padang SNBJ..”- KBS Komited Bawa Penambahbaikan Fasiliti

Perbadanan Stadium Malaysia (PSM) sudah membeli kanvas baharu bagi menutup permukaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ), Kuala Lumpur.

Pembelian itu adalah bagi memastikan kelancaran sewaktu perlawanan bola sepak yang berlangsung di SNBJ yang sebelum ini sentiasa menjadi isu apabila dilanda hujan lebat.

Perkara itu dikongsikan oleh Menteri Belia dan Sukan, Hannah Yeoh menerusi hantaran di laman Twitter miliknya semalam.

Beliau juga dilihat hadir bersama memeriahkan perlawanan hidup mati antara Malaysia dan Singapura bagi umpulan B saingan Piala Persekutuan Bolasepak ASEAN (AFF) 2022.

Advertisement. Scroll to continue reading.
“Stadium Malaysia telah membeli kanvas baru bagi menutup permukaan padang SNBJ semasa hujan,”ujarnya.

Hannah juga memberitahu pihak kementeriannya iaitu KBS sedia komited untuk membawa penambahbaikan fasiliti dari semasa ke semasa bagi membangunkan mutu sukan negara.

Dalam pada itu, Hannah juga menzahirkan penghargaan kepada Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang pernah meminjamkan kanvas padang di SNBJ.

“Menjunjung kasih kepada @HRHJohorII yang meminjamkan kanvas padang sebelum ini. Terima kasih sukarelawan Satria @JBS_Negara,” tulisnya.

Ciapan berkenana turut disambut baik oleh Tunku Ismail dengan menzahirkan rasa yakin dengan komitmen KBS dibawah kepimpinan Hannah Yeoh dalam membangunkan sukan negara.

Terdahulu, isu pinjam kanvas bagi menutup permukaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) setiap kali adanya perlawanan besar sering menjadi perhatian terutama ketika cuaca hujan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Dan, antara individu penting yang sentiasa menjadi sorotan tiap kali berlangsungnya perlawanan bola sepak ialah Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang tidak lokek meminjamkan kanvas milik pasukan Johor Darul Takzim (JDT).

Sumber: Twitter @hannahyeoh

Advertisement. Scroll to continue reading.
+ posts

Berdiam tidak semestinya salah. Lantang tidak semestinya benar. Jaga hati, jangan sampai terguris perasaan.

Farah Nadia
Ditulis oleh Farah Nadia

Berdiam tidak semestinya salah. Lantang tidak semestinya benar. Jaga hati, jangan sampai terguris perasaan.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Dunia

Gergasi farmaseutikal, AstraZeneca mengakui bahawa vaksin Covid-19 yang dibangunkan bersama Universiti Oxford boleh menyebabkan kesan sampingan selepas didakwa menyebabkan kematian dan kecederaan serius dalam...

Lokal

Syarikat pengeluaran kereta, Chery Auto Malaysia mencadangkan temu janji untuk menjalankan pemeriksaan rapi kepada pelanggan khuatir rentetan gandar belakang kereta yang patah baru-baru ini....

Sosial

Tular satu video memaparkan seorang lelaki warga asing dari Bangladesh yang selamba jual burger Ramly di tepi jalan sehingga menyebabkan netizen Malaysia berang. Menerusi...

Spotlight

Majalah Forbes Korea mendedahkan senarai 40 Power Celebrity 2024, bagi senarai selebriti bayaran tertinggi yang dipilih oleh Forbes di Amerika Syarikat. Foto: Forbes Memetik...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd