Connect with us

WOW

Lippo Mall Indonesia Diubah Suai Menjadi Hospital Tambahan COVID-19

Wabak COVID-19 ini telah memperlihatkan pelbagai cara dan inisiatif setiap negara di dunia untuk memerangai virus yang kian meragut banyak nyawa yang tidak bersalah.

Di laman Twitter pula, memaparkan bagaimana sebuah pusat membeli belah telah diubah suai untuk menjadi rumah sakit ataupun hospital tambahan bagi menempatkan pesakit-pesakit yang positif wabak COVID-19 ini.

 

 

Bangunan Lippo Plaza Mampang, di Jakarta Selatan dilihat berubah serta merta menjadi ‘rumah sakit darurat’ dan tempat pengasingan buat penghidap COVID-19.

Progress pusat membeli belah tersebut ditransformasi menjadi hospital sementara itu telah dikongsikan oleh salah seorang rakyat mereka melalui laman Instagram.

Advertisement

Usaha yang dilakukan oleh Lippo Group ini jelas menunjukkan betapa bahaya wabak COVID-19 bagi Indonesia dan harus diatasi dengan segera. Tambah laporan media tempatan Indonesia, Lippo Plaza Mampang ini mampu memuatkan 415 katil tetapi untuk permulaan hanya 180 katil bakal digunakan.

‘Rumah sakit darurat’ ini akan menggunakan tenaga ataupun kaki tangan kesihatan dari jaringan Hospital Siloam yang kebetulan tak jauh dari pusat membeli belah berkenaan.

Sumber: Twitter, Starjogja.

Continue Reading
Advertisement

Trending