Connect with us

WOW

Diri Penuh Ihsan, Tak Kisah Rumah ‘Meriah’ Asal Nasib Kucing Jalanan Terbela

Para pencinta kucing pasti tahun mengenai tarikan tayang ada pada haiwan comel ini. Aksinya yang lincah dan tidak terjangka mampu membuat pemilik mereka terhibur dan senang hati melihat keletah mereka.

Disebabkan kecomelan inilah, sesetengah pencinta haiwan ini sanggup membawa pulang mana-mana kucing jalanan yang ditemui. Bahkan, cara ini lebih bagus untuk dipraktikkan kerana mampu membela nasib kucing jalanan ini untuk mendapat kehidupan yang lebih baik.

“Kalau jumpa kucing mana2 tepi jalan, semua bawa balik…”

Terdapat satu perbincangan menarik dalam kalangan pengguna laman Twitter, apabila sesetangah pencinta haiwan ini dilihat sanggup mengambil kucing jalanan untuk dibawa pulang ke rumah.

Bukan sekadar membawa pulang suka-suka, bahkan mereka ini membela kucing makanan dengan memberikannya tempat tinggal dan makanan yang secukupnya.

 

Tak kisah rumah penuh dengan kucing!

Mereka ini juga dilihat sanggup membela kucing ini dengan bilangan yang agak banyak, sehinggakan ruangan rumah mereka dipenuhi dengan haiwan comel berkenaan.

Disebabkan disifat ihsan yang ada pada insan-insan seperti ini, mereka turut dihujani doa-doa yang mulia oleh para netizen. Ramai yang menyukai haiwan ini, namun tak semua sanggup untuk melakukan perkara seperti sedemikian rupa.

 

Bak kata orang putih, adopt don’t shop adalah satu perkara¬† bagus untuk diamalkan demi kebaikan haiwan-haiwan terbiar ini.

Sumber: Twitter.

Continue Reading
Advertisement

Trending