Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sukan

Neymar Kini Kembali Beraksi Selepas Setahun Berehat Panjang Akibat Cedera

Neymar Kini Kembali Beraksi

Bintang bola sepak terkemuka dunia, Neymar  kini kembali beraksi buat kali pertama dalam tempoh setahun selepas masuk sebagai pemain gantian pada babak kedua ketika Al Hilal menentang Al Ain dalam saingan Liga Juara-Juara Asia Elit (ACLE), awal pagi tadi.

Memetik laporan Buletin TV3, bintang Brazil itu berehat panjang akibat kecederaan ligamen lutut masuk menggantikan Nasser Al Dawsari pada minit ke-77 sejurus selepas Salem Al Dawsari meletakkan Al Hilal di depan dengan kedudukan 5-3.

Foto: Harian Metro

Dia hampir mencipta impak segera apabila bertukar hantaran dengan Aleksandar Mitrovic sebelum melepaskan rembatan yang sedikit tersasar di sebelah kiri gawang lawan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Keputusan berakhir dengan kemenangan Al Hilal 5-4 selepas Al Ain menjaringkan penalti pada lewat permainan.

“Saya rasa bagus dan saya selalu mempunyai pasukan yang baik. Saya sangat gembira. Saya kembali! Saya kembali!,” kata Neymar. 

Foto: Goal

Artikel lain: Neymar Makin ‘Menggila’? Tuntut Lapan Kereta Mewah Daripada Pemilik Al-Hilal

Bekas pemain Paris Saint-Germain itu mengalami kecederaan lutut ketika Brazil menentang Uruguay sejurus selepas berpindah ke Liga Pro Saudi. Dia menjalani pembedahan pada November lalu.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Neymar menyertai Al Hilal pada Ogos 2023 dari PSG dengan harga €90 juta (RM418 juta) tetapi hanya beraksi lima perlawanan sebelum ditimpa kecederaan.

Foto: Sud Ouest

Dia yang juga penjaring terbanyak Brazil sepanjang zaman terlepas Copa America 2024 yang dimenangi Argentina.

Neymar boleh beraksi di ACLE susulan ketiadaan had jumlah pemain asing di kejohanan itu tetapi hanya boleh didaftarkan pada Januari untuk aksi separuh kedua Liga Pro Saudi.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Buletin TV3

Avatar
Ditulis oleh Leslywan Gemmy

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Dunia

Syarikat induk Facebook iaitu Meta diarahkan untuk hadapi tuntutan mahkamah oleh negeri-negeri di Amerika Syarikat (AS) yang menuduhnya menjadi punca remaja ketagih menggunakan platform...

Sosial

Seorang pembantu rumah Indonesia melahirkan anak secara tiba-tiba di kediaman majikannya sehingga mengejutkan keluarga tersebut baru-baru ini. Foto: Facebook Menurut laporan New Straits Times,...

Spotlight

Bekas ahli anggota One Direction, Liam Payne dilaporkan meninggal dunia di Buenos Aires, Argentina selepas terjatuh dari sebuah hotel di sana, pada malam Rabu...

Spotlight

Anggota NewJeans, iaitu Hanni muncul sebagai saksi di hadapan Jawatankuasa Alam Sekitar dan Buruh di Perhimpunan Kebangsaan (EUL) Seoul selepas mendakwa kumpulan itu menjadi...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd