Connect with us

Hi, what are you looking for?

Politik

Dakwaan Edar Sampul Duit Raya Kepada Pengundi, Menteri Kesihatan Sedia Disiasat

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad bersedia untuk disiasat berhubung dengan dakwaan mengedarkan sampul duit raya yang tertera gambarnya kepada barisan pengundi di Kuala Kubu Baharu (KKB) sebelum ini.

Menerusi satu laporan Sinar Harian, Dr Dzulkefly berkata, beliau tidak peduli sekiranya ada pihak yang ingin menjalankan siasat berkaitan tindakannya memberi sampul duit raya sebelum hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) KKB.

Foto: The Straits Times

“Siasatlah apa nak siasat pun. Tidak mengapa… Mereka akan tahu apa yang sebenarnya,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Pihak Berkuasa Peranti Perubatan (MDA) di Putrajaya pada Jumaat.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Dr Dzulkefly juga memberitahu bahawa pemberian duit raya sudah menjadi amalannya terutama sewaktu menyantuni kakitangan Kementerian Kesihatan (KKM) dan pesakit di wad.

“Ke mana saya pergi buat lawatan ke hospital untuk menyantuni kakitangan dan pesakit, saya bagi duit raya.
“Ia secara peribadi daripada saya. Tidak terkait dengan pilihan raya,” ujar beliau.

Foto: FB KKM

Beliau turut memaklumkan perbuatannya tersebut bukanlah untuk mencari dan meraih populariti, malah tidak peduli apapun yang dikatakan orang terhadap dirinya.

Terdahulu, Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) iaitu Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal telah menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyiasat dakwaan tersebut.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Sinar Harian (Tuan Buqhairah Tuan Muhamad Adnan)

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Sukan

Kapten Kedah Darul Aman (KDA) FC, Sony Norde mendedahkan dirinya terpaksa berjalan kaki ke pusat latihan pasukan di Stadium Sultan Abdul Halim (SSAH) dari...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd