Connect with us

Hi, what are you looking for?

Politik

Tular Video ‘Minum’, King Sing Beri Respon – “Apa Salahnya Saya Mabuk?”

Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Datuk Seri Tiong King Sing mempertahankan tindakannya meminum arak dan menari bersama orang ramai baru-baru ini adalah tidak salah.

Foto: Utusan Malaysia

Beliau berkata demikian di Dewan Rakyat semalam ketika menggulung perbahasan Belanjawan 2024 bagi kementeriannya, lapor Berita Harian.

King Sing membidas lontaran kritikan daripada seorang ahli parlimen kepadanya yang telah menyambut perayaan mengikut budaya komuniti berkenaan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Artikel lain: Ramai Wanita Muslim Berpakaian Seksi, Terengganu Digesa Ketatkan Garis Panduan Pelancong

Beliau berkata, perkara seperti itu tidak patut dijadikan isu atau menjadi kayu pengukur kepada prestasinya sebagai seorang menteri.

“Saya pergi Pelangai (semasa pilihan raya kecil di Bentong), mereka ajak saya menyertai Festival Tanglung, saya minum, saya bermain dengan budah-budak macam orang ‘gila’ sikit, apa salahnya?
“Kalau saya orang Islam, saya memang tak boleh buat macam itu, tetapi saya bukan Islam, maka saya boleh buat. Janganlah cerita yang bukan-bukan.
“Kita mesti sama-sama menghormati, baru boleh capai keharmonian,” katanya.

Terdahulu, Ahli Parlimen Masjid Tanah, Datuk Mas Ermieyati Samsudin mempersoalkan sama ada King Sing ada cara tersendiri untuk menarik pelancong ke negara selain mabuk dan menari di tempat umum.

Foto: HarakahDaily

Mas Ermieyati menyifatkan tindakan Ahli Parlimen Bintulu itu sebagai tanda beliau tidak sesuai bagi menjalankan tugas sebagai menteri.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sebelum ini, tular satu video di media sosial memaparkan King Sing  sedang menari dengan orang ramai dalam keadaan mabuk.

Sumber: Berita Harian (Fahmy A Rosli)

Anis Rabiatul
Ditulis oleh Anis Rabiatul

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Dunia

Dua kenderaan Batalion Malaysia (MALBATT 850-11) yang terlibat dalam misi Pasukan Interim Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Lubnan (UNIFIL) diserang sekumpulan orang awam negara...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd