Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Dakwaan Diserang Kerabat Pahang, Mangsa Kecewa Belum Ada Tindakan

Seorang pekerja pembinaan mendakwa menjadi mangsa serangan berkumpulan yang didalangi seorang kerabat itu di sebuah kandang kuda di Kuantan, Jun lalu pada 5 Sept lalu.

Memetik laporan Malaysiakini, Alias Awang, 44, yang menjadi mangsa serangan seorang kerabat diraja Pahang bersama sekumpulan individu kecewa kerana belum ada tindakan daripada pihak berkuasa berhubung perkara itu.

Foto: Carian Google

Alias berkata, selepas insiden diserang dengan senjata tajam dan pistol tular sehingga mendapat perhatian Tengku Mahkota Pahang, Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah, masih belum ada tindakan susulan daripada pihak berkuasa.

Advertisement. Scroll to continue reading.
“Setakat ini masih belum ada apa-apa tindakan, pihak polis pun senyap. Saya tunggu jika ada apa-apa perkembangan selepas isu ini tular baru-baru ini.
“Perkembangan ini sedikit mengecewakan saya lah…saya berharap ada pembelaan buat saya. Setakat ini semuanya diam,” katanya.

Foto: Facebook Malaysiakini

Mangsa memberitahu, dia dihubungi oleh seorang individu dipercayai orang suruhan anak kerabat berkenaan untuk bertemu dengannya.

“Saya diserang oleh kira-kira 20 orang termasuk anak Tengku berkenaan. Dalam kejadian itu seorang rakannya telah menyerang saya dengan menikam peha kanan saya dengan pisau.
“Anak Tengku berkenaan pula melepaskan tembakan ke arah kaki saya, namun tidak mengenai sasaran,” dakwanya yang membuat laporan polis pada 8 Jun, dua hari selepas kejadian.

Foto: Utusan Malaysia

Rentetan isu itu, Tengku Hassanal bertitah supaya polis mengambil tindakan tegas terhadap kerabat diraja negeri itu yang didakwa menyerang orang awam.

Terdahulu, Ketua Polis Pahang Yahaya Othman berkata kertas siasatan berkenaan kes itu telah dirujuk kepada pejabat timbalan pendakwa raya (DPP) untuk tindakan lanjut.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Kes disiasat bawah Seksyen 324 dan Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kecederaan menggunakan senjata dan kerana merusuh.

Foto: Malaysia Gazette

Sementara itu Alias berharap pihak berkuasa memberi perhatian serius terhadap kes berkenaan seperti mana titah Tunku Mahkota Pahang yang mahukan tindakan tegas diambil.

“Saya kecewa kerana ini juga membabitkan titah Tuanku Tengku Mahkota Pahang yang mahu tindakan tegas diambil oleh pihak berkuasa.
“Saya harap apa yang berlaku terhadap saya ini tidak didiamkan begitu sahaja,” ujarnya lagi.

Sumber: Malaysiakini (Haspaizi Zain)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Avatar
Ditulis oleh Leslywan Gemmy

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Nasional

Pemimpin kanan Bersatu, Mas Ermieyati Samsudin mempersoal kanyataan Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek yang mempertahankan kunjungan 165 kadet Tentera Laut Republik Rakyat China (RRC) di...

Sosial

Seorang pembantu rumah Indonesia melahirkan anak secara tiba-tiba di kediaman majikannya sehingga mengejutkan keluarga tersebut baru-baru ini. Foto: Facebook Menurut laporan New Straits Times,...

Lokal

Sejumlah mata wang asing bernilai kira-kira RM5 juta ditemukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ketika menggeledah sebuah pangsapuri di ibu negara, yang didakwa dijadikan...

Sukan

Skuad futsal Malaysia ditewaskan 0-6 oleh Indonesia yang berada di kedudukan ke-28 dunia pada aksi persahabatan yang berlangsung di Gor Among Rogo, Yogyakarta, semalam....

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd