Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Pakaian Songsang, Tiada Toleransi Bagi Acara Tidak Senonoh Di Johor – TMJ

Negeri Johor tidak akan bertolak ansur dengan acara tidak senonoh serta lucah seperti yang tular yang melibatkan program Larian Antarabangsa Pan Asia 2024 di Bandar Penawar, Kota Tinggi baru-baru ini.

Pemangku Sultan Johor, Tunku Mahkota Ismail berkata, tindakan sudah diambil dengan tegas mengenai isu Larian Antarabangsa Pan Asia 2024 terhadap pihak yang terlibat.

“Tindakan sudah diambil dan pelakunya sudah ditahan. Tiada toleransi di Johor,” titah baginda melalui aplikasi X HRH Crown Prince of Johor pada Ahad.

Foto: Instagram Tunku Ismail

Program larian didakwa disertai pelancong asing berpakaian kurang sopan dan mempromosi budaya songsang lesbian, gay, biseksual serta transgender (LGBT) bukan anjuran kerajaan negeri.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sehubungan itu, memetik laporan Harian Metro, pihak pengurusan Lotus Desaru Beach Resort & Spa turut memaklumkan pembabitan pihak Lotus Desaru dalam acara Pan-Asian Hash 2024 yang diadakan di resort itu terhad kepada penyediaan penginapan dan perkhidmatan makanan untuk peserta.

Menurut Lotus Desaru, program dianjurkan kumpulan Pan-Asian Hash itu untuk memupuk pembabitan komuniti dan meraikan semangat persahabatan antarabangsa.

Semua aktiviti dan program lain diuruskan sepenuhnya oleh kumpulan Pan- Asian Hash. Pihak hotel tidak terbabit langsung dalam hal perancangan atau pelaksanaan sebarang aktiviti yang tidak berkaitan dengan hospitaliti.

Foto: Facebook Mohd Latif Bin Talib

Advertisement. Scroll to continue reading.

Lotus Desaru turut menyatakan bahawa pihak hospitaliti mereka berkomitmen untuk memupuk hubungan positif dengan komuniti tempatan dan akan memastikan bahawa acara-acara yang akan datang dilaksanakan dengan lebih berhati-hati dengan sensitiviti yang tinggi dan ada kesedaran.

Terdahulu, tular beberapa buah foto dan video berdurasi tujuh saat dalam satu Facebook berkenaan program larian antarabangsa itu.

Foto: Facebook Mohd Latif Bin Talib

Foto dan video itu mempamerkan sekumpulan penari wanita membuat persembahan dengan pakaian mencolok mata, selain terdapat juga peserta yang mengenakan pakaian seperti menyokong agenda LGBT.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: X @HRHJohorII

Avatar
Ditulis oleh Leslywan Gemmy

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Spotlight

Baru-baru ini, pelakon terkenal Indonesia, Raffi Ahmad  menerima gelaran doktor honoris causa atau doktor kehormat dari Universal Institute of Professional Management (UIPM) di Thailand....

Lokal

Muhammad Amir Hakimi Sabari, anak kepada pesara Felcra, Sabari Baharom yang disyaki dibunuh dengan cara dicampak ke dalam Sungai Padang Terap, Jitra akui kenal...

Sosial

Pelakon filem dewasa, Kae Asakura berkongsi pengalaman tidak menyenangkan sewaktu melawat Kuala Lumpur apabila diganggu dan disentuh individu tidak dikenali pada 28 September lalu....

Kolumnis

Dalam usaha Malaysia untuk terus mengatasi cabaran keselamatan serantau dan mengekalkan kedudukan pertahanan yang kukuh, potensi Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (PALAPES) perlu dioptimumkan sepenuhnya....

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd