Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sukan

Pelumba Jepun Ada Mesej Shah Firdaus – “Saya Ingat Orang Malaysia Baik-Baik Belaka”

Jaguh berbasikal trek negara, Shah Firdaus Sahrom meluahkan rasa kesal terhadap tindakan ‘tentera bawang’ Malaysia yang menyerang akaun media sosial pelumba dari Jepun iaitu Shinji Nakano.

Menerusi laporan Berita Harian, Shah Firdaus menganggap tindakan tersebut sebagai sesuatu yang memalukan apatah lagi hubungannya dengan Nakano cukup baik.

Foto: Media Sosial

“Malam semalam (Isnin) dia mesej saya – ‘Saya ingat orang Malaysia baik-baik belaka’. Dia kata kena serang (di akaun media sosialnya). Saya pun tak tahu, apabila saya tengok, sudah berpuluh ribu komen.
“Saya harap netizen berhenti sebab perkara itu menjejaskan kami juga. Perkara itu memang berlaku (perlanggaran), ada ‘body contact’ dan itu biasa dalam keirin dan sebenarnya dia tak berniat nak ‘hentam’ saya, itu sebab ‘G-force’.
“Bila ada ‘body contact’, ‘G-force’ itu nampak seperti dia naik tetapi dalam keirin benda itu biasa, tinggal jatuh atau tidak sahaja,” katanya.

Foto: Facebook Majlis Sukan Negara

Advertisement. Scroll to continue reading.

Alet berusia 29 tahun itu berkata, Nakano turut meluahkan rasa kesal terhadap rakyat Malaysia selain memberitahu akaun Tiktok berkenaan bukanlah miliknya.

“Itu bukan TikTok dia (Nakano), dia cakap perkara itu dengan saya. Tapi saya dengan dia tak ada masalah.
“Yang buat saya terasa, dia ingat orang Malaysia baik-baik sebab saya baik dengan dia. Kalau saya ke Jepun, dia bawa saya jalan semua. Bila dia berasa begitu, saya rasa serba salah.

Foto: Berita Harian

“Dia mesej saya, dia ingat rakyat Malaysia baik-baik, saya macam malunya,” ujarnya.

Terdahulu pada perlumbaan final acara keirin di Sukan Olimpik Paris, rata-rata netizen menganggap Nakano menjadi punca perlanggaran yang menyebabkan Shah Firdaus berada di kedudukan keenam.

Sumber: Berita Harian (Sukhairi Thani)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Bisnes

99 Speed Mart Retail Holdings Bhd yang baru disenaraikan di Bursa Malaysia baru-baru ini pertahan struktur imbuhan syarikat dengan menjelaskan bahawa jumlah gaji yang...

Lokal

Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok yang sedang disiasat polis susulan kenyataannya berkenaan pensijilan halal telah mengadakan jumpa dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd