Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sukan

Aaron-Wooi Yik Semakin Serasi, Akui Komunikasi Penting Bagi Kekal Persefahaman

Pemenang pingat gangsa Olimpik Paris, Aaron Chia-Soh Wooi Yik mendedahkan banyak salah faham yang berlaku dalam permainan antara mereka berdua sejak dua tahun lalu.

Menurut laporan Buletin TV3, Aaron yang berusia 27 tahun memaklumkan faktor komunikasi sangat penting dalam mengekalkan keserasian mereka.

Foto: Buletin TV3

“Apa yang penting adalah komunikasi bagi mengelak salah faham. Dua tahun lalu, kami berdepan banyak salah faham tetapi sekarang, ia semakin baik,” katanya hari ini.

Beliau juga berkata, mahu mengekalkan gandingannya dengan Wooi Yik untuk tempoh yang lama sekali gus mengikuti jejak langkah wakil dari Indonesia, Mohammad Ahsan-Hendra Setiawan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Foto: Bernama Radio

Sementara itu, Wooi Yik pula berkata, bukan mudah untuk memastikan mereka berdua sentiasa berada dalam kondisi terbaik disebabkan faktor usia yang juga semakin meningkat.

“Sudah tentu saya dan Aaron sudah membincangkan perkara ini dan mahu gandingan kami kekal selama mungkin kerana kami tahu yang kami mempunyai potensi untuk pergi lebih jauh dan kami belum berada di puncak (prestasi).

Foto: Facebook Majlis Sukan Negara

“Kami mahu memenangi kejohanan utama seperti Ahsan-Hendra dan nak jadi macam mereka. Kami sudah meraih pingat di kejohanan utama tetapi tidak kesemuanya emas dan itu yang kami mahu capai,” ujarnya.

Pasangan beregu nombor tiga dunia itu meraih gangsa buat kali kedua pada Sukan Olimpik Paris selepas menewaskan gandingan Denmark, Kim Astrup-Anders Skaarup Rasmussen, yang sebelum ini meraihnya di Tokyo 2020.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Buletin TV3

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Bisnes

99 Speed Mart Retail Holdings Bhd yang baru disenaraikan di Bursa Malaysia baru-baru ini pertahan struktur imbuhan syarikat dengan menjelaskan bahawa jumlah gaji yang...

Lokal

Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok yang sedang disiasat polis susulan kenyataannya berkenaan pensijilan halal telah mengadakan jumpa dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd