Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Bekas Kenalan Lelaki Cikgu Istiqomah Disambung Reman Tujuh Hari

Bekas kenalan lelaki Cikgu Istiqomah Ahmad Rozi disambung reman tujuh hari bermula Selasa bagi membantu siasatan kes pembunuhan guru tersebut di Pasir Gudang Johor.

Menurut laporan Sinar Harian, Majistret Dr Teoh Shu Yee mengeluarkan perintah reman terhadap lelaki berusia 37 tahun itu sehingga Isnin depan untuk membantu siasatan di bawah Sesyen 302 Kanun Keseksaan (KK).

Foto: Kosmo!

Suspek dilaporkan tiba di pekarangan Mahkamah Majistret Alor Gajah dengan diiringi anggota polis kira-kira jam 8.30 pagi hari ini.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sebelum ini, suspek bersama isterinya yang berusia 36 tahun telah direman pada 6 hingga 12 Ogos lalu bagi membantu siasatan kes sama sebelum wanita itu dibebaskan semalam dengan jaminan Polis.

Foto: Kosmo!

Terdahulu, orang awam menemukan mayat yang hanya beralaskan kain merah selain kepala, kedua-dua belah kaki hingga ke paras lutut dan tangan telah dipotong kira-kira pukul 2 petang 31 Disember tahun lalu.

Sehubungan itu, kehilangan seorang guru wanita sejak 27 Disember tahun lalu akhirnya terjawab selepas polis mengesahkan mayat yang tidak lengkap anggota badan itu adalah milik Istiqomah, 33 tahun.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Foto: Sinar Harian

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintenden Ashari Abu Samah berkata, hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dilakukan terhadap ibu mangsa dan juga mayat wanita tersebut adalah sepadan.

Sumber: Sinar Harian (Nor Farhana Yaacob)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok yang sedang disiasat polis susulan kenyataannya berkenaan pensijilan halal telah mengadakan jumpa dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan...

Bisnes

99 Speed Mart Retail Holdings Bhd yang baru disenaraikan di Bursa Malaysia baru-baru ini pertahan struktur imbuhan syarikat dengan menjelaskan bahawa jumlah gaji yang...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd