Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Majlis Daerah Roboh Pusat Pelancongan Haram Di Cameron Highlands

Majlis Daerah Cameron Highlands (MDCH) mengambil tindakan untuk merobohkan sebuah pusat pelancongan yang dibina secara haram di Cameron Highlands pada Isnin.

Menerusi satu hantaran di Facebook, MDCH berkata tindakan penguatkuasaan penguatkuasaan itu dilaksanakan atas kesalahan Seksyen 70 (1) Pembinaan Tanpa Kelulusan di bawah Akta 133, Akta Jalan Parit dan Bangunan 1974.

Majlis daerah robohkan pusat pelancongan haram di Cameron Highlands

Pusat Pelancongan Haram Cameron Highlands

Dalam pada itu, MDCH turut menjelaskan operasi tersebut bermula sekitar pukul 9.00 pagi hingga 11.30 pagi dan diketuai Yang Dipertua MDCH, Azmil Hadid Maznan.

“Operasi ini turut melibatkan kakitangan daripada MDCH serta jabatan dan agensi daerah termasuk Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Cameron Highlands (PDTCH).
“Selain itu, ia juga melibatkan Polis Diraja Malaysia (PDRM), Unit Penguatkuasaan Negeri Pahang (UPNP), Jabatan Kerja Raya Daerah Cameron Highlands (JKR) dan Tenaga Nasional Berhad (TNB),” katanya.

Pusat Pelancongan Haram Cameron Highlands

Sementara itu, MDCH turut berharap agar tindakan penguatkuasaan itu menjadi iktibar dan peringatan kepada pihak-pihak yang berhasrat melaksanakan projek pembangunan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Artikel lain: ‘Angkut’ Isteri Dan Anak Ke Olimpik Paris? Norza Maklum Ada Kuota Khas

“Mana-mana pihaak yang berhasrat melaksanakan projek pembangunan agar mematuhi sepenuhnya prosedur dan peraturan berkaitan semasa yang berkuatkuasa,” ujarnya.

Pusat Pelancongan Haram Cameron Highlands

Sekadar info, operasi itu berjalan lancar tanpa sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Sumber: Majlis Daerah Cameron Highlands Pahang Darul Makmur

Advertisement. Scroll to continue reading.

Anis Rabiatul
Ditulis oleh Anis Rabiatul

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Bisnes

99 Speed Mart Retail Holdings Bhd yang baru disenaraikan di Bursa Malaysia baru-baru ini pertahan struktur imbuhan syarikat dengan menjelaskan bahawa jumlah gaji yang...

Lokal

Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok yang sedang disiasat polis susulan kenyataannya berkenaan pensijilan halal telah mengadakan jumpa dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd