Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sukan

The Blues Bayar Wang Pampasan RM59.9 juta, Enzo Maresca Bakal Pengurus Baharu Chelsea

Enzo Maresca bakal menjadi pengurus baharu bagi salah satu kelab Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea sekali gus meninggalkan pasukan lamanya, Leicester City dengan menerima bayaran wang pampasan daripada The Blues sebanyak RM 59.9 juta.

Menerusi laporan Malaysia Gazette seperti dipetik daripada portal Daily Express, Maresca dilaporkan telah bersetuju dengan perjanjian tersebut dan bakal menandatangani kontrak selama lima tahun terlebih dahulu sebelum turun melatih skuad baharunya itu.

Foto: Sky Sports

Difahamkan, pengurus berusia 44 tahun yang telah memenangi 31 daripada 46 kejuaraan dalam Liga Kejuaraan (EFL) bersama The Foxes itu akhirnya bakal kembali ke EPL selepas setahun beraksi di liga sebelum ini.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Selain mengendalikan Leicester, Maresca juga pernah bekerja sebagai pembantu Pep Guardiola di Manchester City serta berjaya mengendalikan Sky Blues sehingga meraih tiga kali ganda kejuaraan bersejarah.

Foto: DGTcom

Hasil persetujuan bersama, pengendali bola sepak dari Itali  ini akan menggantikan tempat Mauricio Pochettino yang telah meninggalkan kelab tersebut pada minggu lalu.

Meskipun pengendali seperti Kieran McKenna, Roberto De Zerbi dan Thomas Frank menjadi pertimbangan awal The Blues untuk mengisi kekosongan berkenaan, namun kejayaan Maresca mengendalikan Leicester City telah membuatkan dia menjadi pilihan utama sepanjang hujung minggu lalu.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Malaysia Gazette, Daily Express

Nadhirah Suhaimi
Ditulis oleh Nadhirah Suhaimi

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Sebanyak 13 ekor kuda di sebuah pusat latihan kuda yang dikaitkan dengan GISB Holdings Sdn Bhd (GISBH) di Kampung Mengabang Panjang, Kuala Nerus yang...

Lokal

Polis Diraja Malaysia (PDRM) siasat satu video tular yang memaparkan beberapa individu turunkan bendera Jalur Gemilang dan menggantikannya dengan bendera Sabah dan Sarawak. Memetik...

Lokal

Restoran milik Global Ikhwan Services and Business Holdings (GISB) masih beroperasi di United Kingdom walaupun kebanyakan perniagaannya telah ditutup di Malaysia. Foto: Facebook GISB...

Lokal

Khutbah Jumaat di semua surau dan masjid di Melaka mencetuskan konflik apabila slaid yang dikendalikan oleh Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) menampilkan gambar ahli...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd