Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sukan

Atlet Kayak Dilanggar Pemabuk Sehingga Diseret 600m, Pelaku Buat ‘Peace’ Selepas Insiden

Atlet kayak Malaysia, Siti Nurul Masyitah Elias dilaporkan cedera parah selepas dipercayai dilanggar oleh pemandu mabuk pada Sabtu.

Menerusi satu perkongsian di Instagram, Persatuan Pelajar Jabatan Kejuruteraan Mekanikal (PPJKM), Politeknik Ibrahim Sultan, Pasir Gudang, Johor telah memuat naik laporan berserta beberapa foto memaparkan kejadian tersebut.

Atlet kayak dilanggar pemabuk sehingga diseret 600m

Menurut laporan PPJKM yang dimuat naik pada Selasa, kejadian tersebut didakwa berlaku di Lebuhraya Penyuraian Trafik Timur (EDL) menuju ke Southkey, Johor Bahru.

Dalam pada itu, laporan PPJKM turut menyebut saksi yang tampil bersama rakaman ‘dashcam’ berkata kereta tersebut dipandu secara melulu sebelum melanggar atlet kayak itu.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Tidak cukup dengan itu, pemandu kereta tersebut juga menyeret Siti Nurul Masyitah yang menunggang motosikal sejauh 600 meter.

“Mangsa sekarang dirawat di Hospital Calombia kerana mengalami kecederaan yang sangat serius,” kata PPJKM di ruangan kapsyen.

Sementara itu, PPJKM juga mendedahkan mangsa sering berulang-alik dari Politeknik Ibrahim Sultan ke rumah bagi menjaga ibu bapanya yang sakit.

“Ibu mangsa mempunyai masalah tulang belakang akibat kemalangan manakala bapa mangsa tidak sihat dan perlukan rawatan dialisis. Mohon doakan kepada mangsa agar dipermudahkan segala urusan dan diberikan kesembuhan,” tulis PPJKM.

Menerusi tinjauan di media sosial, beberapa foto kejadian telah dikongsi termasuk gambar seorang lelaki yang didakwa sebagai suspek dalam kemalangan ini.

Artikel lain: Skuad Hoki Wanita Negara Tunjuk Taring, Tundukkan Oman 12-1

Advertisement. Scroll to continue reading.

Apa yang menjengkelkan, lelaki yang didakwa suspek itu sempat menunjukkan isyarat ‘peace’ sambil tersenyum ketika fotonya diambil oleh saksi kejadian.

Setakat ini, menerusi tinjauan lain belum ada kemaskini berkenaan keadaan Siti Nurul Masyitah.

Sumber: Instagram PPJKM, Facebook Faridah Abd Rahim

Advertisement. Scroll to continue reading.

Anis Rabiatul
Ditulis oleh Anis Rabiatul

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Sukan

Atlet olahraga negara, Eddy Bernard meraih pingat gangsa pertama untuk Malaysia di temasya Sukan Paralimpik Paris dalam acara 100m T44 (kecacatan fizikal) di Stade...

Nasional

Kementerian Pertahanan (MINDEF) melancarkan Program e-Perkasa SPM Yayasan LTAT (YLTAT) dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) dalam memperkasakan pendidikan anak-anak warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM)....

Sukan

Penampilan pertama Muhammad Fareez di Sukan Paralimpik Paris 2024 memberi aksi kurang memberangsangkan kerana terlampau memikirkan untuk merebut kemenangan dalam perlawanan penentuan pingat gangsa...

Spotlight

Selebriti popular Indonesia, Atta Halilintar bengang apabila terdapat khabar angin mengatakan dia sudah berkahwin dengan Youtuber terkenal, Ria Ricis yang juga merupakan bekas isteri...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd