Connect with us

Hi, what are you looking for?

Dunia

Papan Iklan Besar Terjatuh, 14 Orang Dilapor Maut Manakala 74 Pula Cedera

Sebuah papan iklan besar dilaporkan runtuh dan terjatuh ke atas orang ramai semasa berlakunya hujan lebat dan ribut petir di kawasan pam petrol di Ghatkopar, Mumbai, India pada petang semalam.

Menerusi satu laporan Press Trust of India, Inspektor Pasukan Tindak Balas Bencana Kebangsaan (NDRF) Gaurav Chauhan berkata melalui hantaran di X, insiden tersebut membunuh sekurang-kurangnya 14 orang dan mencederakan 74 yang lain hari ini.

Foto: The Independent

“Terdapat dua pasukan termasuk 53 anggota. Kami meneruskan operasi ini selama 18 jam yang lalu,” katanya.

Beliau juga berkata, kesemua mangsa yang terlibat telah dihantar ke hospital yang berhampiran dan memaklumkan kerja-kerja menyelamatkan mangsa tidak melibatkan sebarang peralatan pemotongan berikutan kerana kawasan papan iklan terjatuh itu di kawasan pam petrol.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Ia boleh menyebabkan percikan api dan mencipta senario lain. Kami menggunakan kren hidraulik tetapi ia tidak berjaya. Kami menggunakan teknik manual. Operasi dijangka selesai pada petang ini,” ujarnya.

Gaurav juga berkata bahawa operasi menyelamat sedang dijalankan dan mereka masih tidak mengetahui berapa ramai mangsa yang masih terperangkap di bawah runtuhan tersebut.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sementara itu, pihak polis sedang menyiasat kejadian tersebut dan memberitahu papan iklan itu dipasang secara haram sekali gus melaporkan seramai 31 daripada mangsa yang cedera telah dibenarkan keluar dari hospital pada hari ini.

Foto: The Independent

Untuk makluman, hujan lebat yang disertai angin kencang telah menyebabkan papan iklan setinggi 30 meter (setinggi 100 kaki) itu runtuh dan terjatuh di atas sebuah stesen minyak di pinggir bandar Ghatkopar pada petang Isnin.

Sumber: X Press Trust of India @PTI_News

Advertisement. Scroll to continue reading.

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Dunia

Dua kenderaan Batalion Malaysia (MALBATT 850-11) yang terlibat dalam misi Pasukan Interim Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Lubnan (UNIFIL) diserang sekumpulan orang awam negara...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd