Connect with us

Hi, what are you looking for?

Spotlight

Pelakon Queen Of Tears, Park Sung Hoon Akui Hidup Dalam Kemiskinan Sebelum Popular

Pelakon drama Queen of Tears, Park Sung Hoon berterus terang tentang kesusahan kewangan keluarganya sebelum bergelar pelakon dalam temu bual baru-baru ini.

Memetik artikel Koreaboo, dalam episod terbaru program tvN Hangout With Yoo, pelakon itu menangkis khabar angin bahawa dia berasal dari keluarga kaya raya, sekali gus mendedahkan kisahnya yang meruntun jiwa.

Foto: Netflix Korea

“Bapa saya kehilangan pekerjaan semasa bekerja di Intenational Monitory Fund (IMF), yang mendorong keluarga kami ke dalam kemiskinan tegar ketika sayadi sekolah menengah,” katanya.

Dia menceritakan, sewaktu menjalani perkhidmatan tenteranya, Sung Hoon dapat mengambil hari cuti pertamanya selama tempoh lapan bulan di dalam kem, dan dengan teruja dia menghubungi ibunya.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Namun, Sung Hoon sedikit hampa dan apabila ibunya seolah tidak gembira seperti apa yang diharapkan. Ibu kedengaran agak bermasalah dan bertanya kepadanya, ‘Sunghoon-ah, bolehkah kamu tidak mengambil cuti?’.

Foto: Soompi

“Saya tahu apa sebab sebab di sebalik permintaan ibu. Ibu memberitahu saya bahawa dia dan ayah hanya mempunyai kimchi dan air sahaja sebagai makanan. Jika saya berkunjung ke rumah, ibu tidak akan dapat menawarkannya sekalipun itu hanyalah jumlah wang saku yang paling kecil,” jelasnya lagi.

Panggilan telefon itu membuatkan Sung Hoon benar-benar ingin pulang ke rumah kerana dia terkejut mendengar betapa teruknya ibu bapanya bergelut dengan wang.

“Selepas panggilan telefon, saya rasa saya banyak menangis,” katanya.

Sementara itu, peminat berasa sedih dengan cerita ini tetapi juga berasa bangga dengan semua pencapaiannya sehingga kini, sekali gus mendoakan kejayaan yang lebih besar pada masa hadapan kariernya.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Untuk rekod, Park Sung Hoon lahir pada 18 Februari 1985,  merupakan seorang pelakon Korea Selatan. Dia memulakan kerjaya lakonannya dengan peranan tambahan menerusi filem A Frozen Flower (2008).

Sung Hoon mula menarik perhatian dengan peranan sokongan dalam SBS’ Three Days (2014), Six Flying Dragons (2015–2016) dan Don’t Dare to Impian (2016).

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Koreaboo

Avatar
Ditulis oleh Firdaus Rostam

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Sukan

Kapten Kedah Darul Aman (KDA) FC, Sony Norde mendedahkan dirinya terpaksa berjalan kaki ke pusat latihan pasukan di Stadium Sultan Abdul Halim (SSAH) dari...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd