Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sosial

Nasib Baik Perasan! Ibu Terkejut Lihat Anak Sedang Kunyah Makanan Kucing

Pempengaruh Tiktok Indonesia, Puan Cici menjadi sorotan netizen selepas dia memuat naik satu video menunjukkan anaknya sedang mengunyah makanan kucing ketika berada di halaman rumah mereka baru-baru ini.

Menerusi satu video di Tiktok, Puan Cici memuat naik video berdurasi 38 saat di akaun miliknya @cicichania96 memaparkan dia pada mulanya tidak menyedari anaknya yang berusia dalam lingkungan setahun itu sedang mengunyah makanan kucing.

Foto: Tangkapan Layar TT @cicichania96

“Apa kamu makan, buka. Buka. Arghhhhhh makanan kucing. Di mana kamu dapat,” katanya.

Dia kemudian memasukkan jari ke dalam mulut anaknya yang bernama Farel itu dan mengeluarkan cebisan makanan kucing tersebut kemudian mendorongkan air minuman.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Puan Cici juga sering memuat naik video anaknya beserta kucing-kucing peliharaannnya yang dikenali sebagai Pororo, Pak Tua, Ponorogo dan banyak lagi sehingga meraih banyak perhatian daripada netizen.

Sementara itu, rata-rata netizen terhibur dengan hantaran video yang dibuat Puan Cici dan meninggalkan maklum balas positif selain memberitahu bahawa anak-anak mereka juga suka memasukkan pelbagai objek ke dalam mulut.

Bertabahlah..

Sama macam anak aku!

Anakku makan telur cicak

Selain itu, terdapat juga netizen yang memberitahu tabiat anak suka memasukkan objek ke dalam mulut sehingga menimbulkan kerisauan mereka.

Risau!

Anak saya hampir tertelan duit syiling..

Bahaya ke?

Untuk makluman, menurut pakar mengenai tabiat memasukkan barang atau objek ke dalam mulut adalah normal dan perkara ini dilakukan oleh kebanyakan bayi untuk memuaskan rasa ingin tahunya.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Namun ibu bapa perlulah sentiasa memerhatikan barang apa yang dipegang anak-anak mereka agar tidak berlaku perkara yang boleh mendatangkan kecederaan kepada bayi.

Sumber: TikTok (cicichania96)

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Politik

Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi enggan mengulas lanjut mengenai tindakan PAS yang didakwa menjadikan Muktamar Tahunan Ke-70 parti itu sebagai pentas...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd