Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Kereta Jatuh Gaung, Tiga Beranak Termasuk Ibu Hamil Nyaris Maut

Tiga beranak melibatkan sepasang suami isteri dan anak lelaki mereka berusia tiga tahun, terselamat selepas kereta yang dinaiki mereka terjatuh ke dalam gaung di Jalan Gunung Inas, Baling, malam tadi.

Foto: Harian Metro

Memetik laporan Buletin TV3, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Baling, Penolong Penguasa Bomba Mohd Jamil Mat Daud berkata, mangsa membabitkan pemandu lelaki berusia 27 tahun, isteri yang hamil tujuh bulan dan anak mereka.

“Sepasukan sembilan anggota BBP Baling diketuai Pegawai Bomba Kanan II Osman Awang Besar, ke lokasi mendapati kereta Honda City jatuh gaung sedalam 10 meter.
“Pemandu kereta sempat membawa keluar anaknya sebelum kenderaan menggelongsor. Anggota kemudian melakukan operasi menyelamat isteri mangsa yang masih di dalam kereta,” katanya.

Foto: Buletin TV3

Advertisement. Scroll to continue reading.

Dalam pada itu, operasi menyelamat itu bagaimanapun ditamatkan pada 8.20 malam, setelah kesemua mangsa berjaya dibawa naik ke kawasan selamat dan distabilkan.

Kemudian, mangsa sekeluarga telah diserahkan kepada petugas kesihatan untuk dihantar ke Hospital Baling, bagi pemeriksaan kesihatan dengan lebih lanjut.

Sumber: Buletin TV3

Advertisement. Scroll to continue reading.
+ posts

Avatar
Ditulis oleh Firdaus Rostam

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Sukan

Atlet kayak Malaysia, Siti Nurul Masyitah Elias dilaporkan cedera parah selepas dipercayai dilanggar oleh pemandu mabuk pada Sabtu. Menerusi satu perkongsian di Instagram, Persatuan...

Kolumnis

Malaysia sebuah negara yang mempunyai kepadatan penduduk sebanyak 33.7 juta (DoSM, 2024). Daripada jumlah penduduk ini, generasi dan usia dibahagikan kepada beberapa lapisan iaitu...

Lokal

Seorang bayi perempuan baru dilahirkan ditemui berbalut dengan kain batik dalam kotak di atas jalan berhampiran Gua Tempurung di Gopeng, Ahad lalu. Memetik laporan...

Lokal

Empat dewan bedah di Pusat Jantung Hospital Serdang dilaporkan sudah tidak boleh digunakan kerana kesemuanya menghadapi masalah penyelenggaraan. Memetik laporan The Star, Hospital Serdang...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd