Connect with us

Hi, what are you looking for?

Bisnes

Bakal Saingi Grab, Bolt Mahu Lancar Perkhidmatan Di Malaysia?

Bolt merupakan khidmat seru-pandu dari Eropah yang menyediakan khidmat tempahan pengangkutan ke destinasi, menyediakan khidmat untuk tempahan makanan dan barangan runcit melalui Bolt Food serta menyediakan khidmat sewa kenderaan.

Foto: Laman Web Bolt

Menerusi laporan Amanz, Bolt dikatakan sedang berusaha untuk memasuki pasaran tempatan dimana syarikat organisasi itu telah pun mula pengiklanan jawatan kosong untuk mengetuai operasi Bolt di Malaysia.

“Kami mencari Pengurus Negara untuk mengendalikan dan melancarkan perkhidmatan seru-pandu di Malaysia,” katanya dalam laman web Bolt.

Foto: Laman web Bolt

Advertisement. Scroll to continue reading.

Difahamkan, Bolt telah beroperasi di lebih 500 bandar dan mempunyai lebih 150 juta pelanggan di seluruh dunia, termasuklah di negara jiran, Thailand.

Foto: Lowyat.net

Perkhidmatan seru-pandu bukanlah sesuatu yang baru di Malaysia, malah terdapat beberapa organisasi yang telah beroperasi dari dulu, tetapi tiada lagi yang mampu memberikan saingan sengit kepada Grab.

Antara perkhidmatan seru-pandu yang biasa digunakan oleh rakyat Malaysia selain Grab ialah MyCar, DACSEE, Maxim, AirAsia Ride dan sebagainya.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Amanz (Aman)

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Politik

Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi enggan mengulas lanjut mengenai tindakan PAS yang didakwa menjadikan Muktamar Tahunan Ke-70 parti itu sebagai pentas...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd