Connect with us

Hi, what are you looking for?

Nasional

Kediaman Ahli Parlimen Beruas Dibaling ‘Molotov Cocktail’, Kereta Mercedes Musnah Terbakar

Kediaman Ahli Parlimen Beruas, Datuk Ngeh Koo Ham dibaling menggunakan bahan letupan, ‘molotov cocktail’ sehingga menyebabkan kebakaran yang memusnahkan salah sebuah keretanya dalam kejadian awal pagi tadi.

Perkara tersebut disahkan sendiri oleh  Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke Siew Fook sambil menjelaskan pihak bomba sempat memadamkan api dan berjaya mengelak kebakaran tersebut merebak ke dalam bangunan kediamannya.

Kediaman Ahli Parlimen Beruas dibaling ‘molotov cocktail’

Artikel lain: Ahli Parlimen Titiwangsa Dedah, Minyak Masak Peket Diseleweng Buat Biodiesel

Difahamkan, laporan polis sudah dibuat dan beliau yakin Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menyiasat kejadian tersebut dengan tegas bagi menangkap pihak yang bertanggungjawab dalam jenayah tersebut.

Advertisement. Scroll to continue reading.
“Saya mewakili seluruh pimpinan DAP berasa simpati dan bersolidariti dengan keluarga beliau dalam kejadian keganasan tersebut.
“DAP mengutuk sekeras-kerasnya tindakan serangan ganas ini yang mengancam keselamatan nyawa keluarga beliau dan menegaskan bahawa apa sahaja bentuk unsur keganasan tidak boleh diterima sekali dalam menangani perbezaan dalam masyarakat kita,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut laporan Utusan Malaysia, kereta Mercedes Benz E300 musnah terbakar 80 peratus manakala Honda CRV dan Toyota Hilux masing-masing mengalami lima peratus kebakaran.

Dalam pada itu, DAP menyeru kepada Kementerian Dalam Negeri dan PDRM supaya mengambil perhatian serius dalam kejadian ini dan memastikan keselamatan dan ketenteraman awam sentiasa terjaga.

Sumber: Facebook @Democratic Action Party, Utusan Malaysia (Shamsul Kamal Amarudin)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Nur Ain
Ditulis oleh Nur Ain

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Sukan

Atlet olahraga negara, Eddy Bernard meraih pingat gangsa pertama untuk Malaysia di temasya Sukan Paralimpik Paris dalam acara 100m T44 (kecacatan fizikal) di Stade...

Sukan

Penampilan pertama Muhammad Fareez di Sukan Paralimpik Paris 2024 memberi aksi kurang memberangsangkan kerana terlampau memikirkan untuk merebut kemenangan dalam perlawanan penentuan pingat gangsa...

Nasional

Kementerian Pertahanan (MINDEF) melancarkan Program e-Perkasa SPM Yayasan LTAT (YLTAT) dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) dalam memperkasakan pendidikan anak-anak warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM)....

Lokal

Pihak pengurusan Johnny’s Restaurant dan Black Canyon tampil memberi penjelasan berhubung isu bukan pemegang Sijil Pengesahan Halal Malaysia (SPHM). Foto: Laman web Johnny’s Menerusi...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd