Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Empat Tahun Terajui FELDA, Amiruddin Tamat Perkhidmatan Sebagai Pengarah Besar

Perkhidmatan Datuk Amiruddin Abdul Satar sebagai pengarah besar Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) tamat pada 14 Oktober lalu, selepas empat tahun menerajui agensi tersebut.

Jabatan Komunikasi Strategik FELDA berkata, Amiruddin telah memimpin FELDA melalui pelbagai cabaran dengan penuh dedikasi dan visi yang jelas terutama dalam tempoh pasca pandemik COVID-19.

Menurutnya, beberapa inisiatif penting telah dilaksanakan termasuk pelaksanaan Kertas Putih: Ke Arah Kelestarian FELDA yang merangka sebuah model baharu.

“Model ini bukan sahaja memperkukuhkan asas organisasi, tetapi turut memberi manfaat langsung kepada warga peneroka serta meningkatkan kesejahteraan komuniti FELDA,” katanya pada Isnin.

Melalui kenyataan itu, bermula 15 Oktober 2020, Amiruddin juga berjaya memulihkan kewangan FELDA melalui langkah pembaharuan dan pengurusan cekap.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Foto: FELDA

Bukan itu sahaja, pendekatan tegas beliau dalam kawalan kos dan peningkatan hasil operasi meletakkan FELDA kembali di landasan yang stabil.

“Beliau juga menekankan pembangunan ekosistem holistik, melibatkan kecekapan operasi dan pengurusan sumber, memastikan pertumbuhan jangka panjang Felda yang mampan dan berdaya tahan.
“Asas yang dibina ini akan menjadi panduan untuk kejayaan FELDA pada masa hadapan,” ujar kenyataan itu.

Foto: FELDA

Tambahnya lagi, seluruh pengurusan dan warga FELDA merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Amiruddin atas kepimpinan beliau yang luar biasa.

Advertisement. Scroll to continue reading.
“Komitmen yang tidak berbelah bahagi serta perkhidmatan cemerlang yang telah dicurahkan sepanjang tempoh beliau mengetuai FELDA,” tambahnya.

Avatar
Ditulis oleh Leslywan Gemmy

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Nasional

Kapal latihan tentera yang singgah di Pulau Pinang pada Sabtu lalu sebenarnya dinaiki oleh kumpulan pelajar dari Naval University of China, kata Menteri Pendidikan...

Lokal

Dua buah kapal latihan dari China yang membawa pelajar Naval University of China dikatakan membuat kunjungan silaturahim ke Pelabuhan Pulau Pinang mengikut prosedur rasmi...

Nasional

Pemimpin kanan Bersatu, Mas Ermieyati Samsudin mempersoal kanyataan Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek yang mempertahankan kunjungan 165 kadet Tentera Laut Republik Rakyat China (RRC) di...

Lokal

Pemangku Sultan Johor, Tunku Mahkota Ismail menempelak pihak yang tidak berpuas hati serta mempertikaikan keputusan Johor menukar cuti dari Jumaat dan Sabtu kepada Sabtu...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd