Connect with us

Hi, what are you looking for?

Dunia

Kanak-Kanak Empat Tahun Maut Dihempap Anjing Dari Tingkat Lima

Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun maut selepas seekor anjing jatuh menimpanya dari tingkat lima sebuah bangunan di daerah Thane, Mumbra di India pada Selasa lalu.

Menurut laporan The Indian Express, Inspektor Jeneral Polis Mumbra Anil Shinde berkata, mangsa Sana Mohammd Shaikh sedang berjalan bersama ibunya sebelum anjing itu jatuh menimpanya.

Foto: The Daily Guardian

“Anjing itu dicampak oleh seseorang dari teres bangunan Chirag Mansion di kawasan Amrit Nagar di Mumbra yang sedang dilalui kanak-kanak tersebut,” katanya.

Anil berkata, pihaknya telah memfailkan laporan kematian kanak-kanak itu adalah disebabkan kemalangan terbabit.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Beliau turut memaklumkan pihaknya akan menulis surat kepada Perbadanan Perbandaran Thane bagi mengetahui sama ada pemilik anjing itu mendapat kebenaran untuk memelihara haiwan berkenaan.

Foto: Buletin TV3

Sementara itu, kejadian tersebut dirakam kamera litar tertutup (CCTV) yang memaparkan anjing berkenaan jatuh ke atas Sana dengan kekuatan yang sangat besar menyebabkan dia terus tidak sedarkan diri.

Orang bergegas membantu ibu mangsa, Shakila dengan membawa gadis itu ke sebuah hospital di Kalwa, kemudian disahkan meninggal dunia selepas dipindahkan ke Hospital Kalsekar untuk imbasan tomografi berkomputer (CT Scan).

Advertisement. Scroll to continue reading.

Mereka juga membawa anjing terbabit yang mengalamai cedera parah ke Kharghar untuk menerima rawatan lanjut.

Sumber: The Indian Express

Avatar
Ditulis oleh Azurah Amilkasan

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok yang sedang disiasat polis susulan kenyataannya berkenaan pensijilan halal telah mengadakan jumpa dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan...

Bisnes

99 Speed Mart Retail Holdings Bhd yang baru disenaraikan di Bursa Malaysia baru-baru ini pertahan struktur imbuhan syarikat dengan menjelaskan bahawa jumlah gaji yang...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd