Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

Alami Depresi Sebelum Direman, Ibu Bapa Zayn Rayyan Jalani Rawatan Psikologi

Ibu bapa kepada Zayn Rayyan Abdul Matiin dipercayai mengalami depresi sebelum ditahan reman dan kini mereka sedang menjalani rawatan psikologi.

Memetik laporan Sinar Harian, peguam Mahmud Jumaat menjelaskan bahawa Zaim Ikhwan Zahari dan Ismanira Abdul Manaf telah mendapatkan rawatan berkenaan sejak kes ini berlaku dari awal lagi.

Foto: NSTP

Mahmud berkata, beliau percaya bahawa anak guam dan suaminya sudah mengalami depresi tersebut sebelum ditahan reman memandangkan kehilangan orang yang tersayang akan memberi kesan kepada kesihatan mental.

Advertisement. Scroll to continue reading.
“Depresi ini sudah berlaku sebelum kedua-dua mereka ditahan reman, jelas sekali, mana-mana keluarga apabila kehilangan orang tersayang akan mengalami depresi.
“Saya percaya dari awal kes mereka sudah dapatkan rawatan, apatah lagi mereka mempunyai anak autisme seorang lagi iaitu Mateen,” katanya ketika sidang media di perkarangan Kompleks Mahkamah Petaling Jaya, hari ini.

Foto: Kosmo! Online

Terdahulu, kedua-dua tertuduh tidak mengaku bersalah di atas dakwaan mengabaikan kanak-kanak autisme berkenaan di Mahkamah Sesyen, tengah hari tadi.

Disember lalu, penduduk Apartment Idaman Damansara Damai tergempar dengan penemuan mayat Zayn di anak sungai berhampiran kawasan tersebut selepas ibunya melaporkan kehilangan kanak-kanak berusia enam tahun itu.

Sumber: Sinar Harian (Muhammad Aminuralif Mohd Zoki, Noor Azlida Alimin, Hisyamuddin Ayub)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Nadhirah Suhaimi
Ditulis oleh Nadhirah Suhaimi

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Politik

Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi enggan mengulas lanjut mengenai tindakan PAS yang didakwa menjadikan Muktamar Tahunan Ke-70 parti itu sebagai pentas...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd