Connect with us

Hi, what are you looking for?

Lokal

10 Lelaki, 5 Wanita Ditahan Susulan Kes Masak Mi Segera Di Stesen Minyak

Seramai 15 individu yang terbabit aktiviti masak mi segera di kawasan stesen minyak di Genting Highlands baru-baru ini ditahan polis pada Ahad.

Memetik laporan Harian Metro, Ketua Polis Pahang, Datuk Yahaya Othman berkata seramai 10 lelaki dan lima wanita telah ditahan melibatkan kes tersebut.

Foto: Borneo Post Online

Individu-individu ini telah hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bentong dan dibebaskan dengan jaminan polis selepas merakam keterangan mereka.

Advertisement. Scroll to continue reading.
“Kita juga akan merujuk kertas siasatan ke Timbalan Pendakwa Raya (TPR) untuk arahan selanjutnya,” katanya.

Sekadar info, sebuah kertas siasatan telah dibuka oleh pihak polis susulan tular video memaparkan aktiviti memasak mi segera di kawasan sebuah stesen minyak baru-baru ini.

15 individu ditahan masak mi segera di stesen minyak

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Zaiham Mohd Kahar berkata mereka menerima laporan pada 14 Mei lalu sekitar 12.35 tengah hari berhubung dengan klip video sekumpulan individu sedang melakukan perbuatan itu.

Artikel lain: Lakaran Fotofit Suspek Simbah Asid Didedahkan, PDRM Minta Orang Ramai Beri Maklumat

“Hasil siasatan mendapati klip video berkenaan dimuat naik pada 13 Mei sebelum tular di laman sosial X.
“Klip video berdurasi kira-kira 50 saat memaparkan sekumpulan pemilik kenderaan melakukan aktiviti memasak stesen minyak berkenaan,” ujarnya.

Terdahulu, tular satu video di platform X memaparkan beberapa individu yang terperangkap di stesen minyak kerana kesesakan jalan di Genting Highlands.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Individu-individu itu kemudian mengambil keputusan untuk memasak menggunakan dua dapur gas mini di kawasan stesen minyak itu.

Walaupun pihak polis datang ke stesen minyak tersebut, individu-individu itu seakan-akan tidak berasa takut namun meneruskan aktiviti memasak mereka.

Sumber: Harian Metro (Muhaamad Hafis Nawawi)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Anis Rabiatul
Ditulis oleh Anis Rabiatul

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Lokal

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain memberi komen ringkas mengenai siasatan kes Op Global yang membabitkan Global...

Bisnes

Tupperware Brands sedang bersiap untuk fail bankrap seawal minggu ini susulan saham syarikat itu jatuh sebanyak 15.8 peratus kepada 43 sen selepas waktu dagangan....

Lokal

Peguam kepada Abang Bas, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar menjelaskan bahawa lelaki tersebut tidak memahami perkataan ‘crush’ yang bermaksud mempunyai perasaan terhadap seseorang. Menerusi tangkap...

Dunia

Dua kenderaan Batalion Malaysia (MALBATT 850-11) yang terlibat dalam misi Pasukan Interim Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Lubnan (UNIFIL) diserang sekumpulan orang awam negara...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd