Connect with us

Hi, what are you looking for?

Spotlight

Netizen Teruja Rapper Terkenal, Jessi Belajar Sebut ‘Kamek Sayang Kitak’ Di Pentas BSMF

Rapper terkenal KPOP, Jessi kelihatan gembira apabila dapat mempelajari bahasa Melayu Sarawak ketika mengadakan persembahan sempena ‘Borneo Sonic Music Festival’ di Stadium Kuching pada malam Sabtu lalu.

Lebih menggemparkan apabila sosok artis terkenal Korea, iaitu Jessi, rapper, yang turut dijemput datang sebagai artis jemputan untuk memeriahkan konsert tersebut menarik lebih banyak pengunjung untuk bertandang ke festival itu.

Foto: Facebook Malaysia KPOP Fans

Menerusi perkongsian video yang dimuat naik di platform Tiktok oleh New Sarawak Tribune, rapper yang berumur 35 tahun itu dengan lucunya bertanya soalan, “Bagaimana menyebut saya sayang kamu dalam bahasa Melayu Sarawak?” kepada seorang jurukamera di atas pentas.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Foto: Tiktok New Sarawak Tribune

Lebih mencuit hati, dimana reaksi jurukamera yang menyahut soalan penyanyi terkenal tersebut dengan membalas jawapannya dengan nada yang bergurau, “saya sayang awak juga”, membuatkan suasana menjadi lebih riuh.

Foto: Tiktok New Sarawak Tribune

Bukan itu sahaja, Jessi melaungkan bait-bait kata “Kamek sayang kitak” dengan nada dan dialeknya yang lucu dan comel seolah-olah bergurau senda berkali-kali membuatkan para peminat terhibur.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Foto: Facebook Chris Efron Jr

Menurut laporan Dayak Daily, Menteri Pelancongan, Industri Kreatif dan Seni Persembahan, Datuk Seri Abdul Karim Rahman Hamzah, berkata, beliau yakin barisan artis yang ditampilkan pada kali ini mampu menjadi tarikan penting acara yang menyasarkan lebih 36,000 pengunjung.

Foto: Suara Sarawak

“Sarawak telah menjadi destinasi popular dengan statistik menunjukkan jumlah kedatangan pelancong telah melebihi sasaran empat juta orang setahun.
“Tahun ini merupakan tahun yang padat dengan pelbagai acara menarik seperti SUKMA XXI Sarawak 2024 dan pelbagai acara hiburan lain.” katanya. 

BSMF telah berlangsung pada 11 hingga 12 Oktober lalu turut dijayakan bersama barisan artis terkenal lain seperti Rain dari Korea, Bunga Citra Lestari (BCL) dan Judika dari Indonesia, serta kumpulan popular Malaysia, Dolla, dan ramai lagi.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Foto: Suara Sarawak

Hujan lebat sejak tengah hari tidak melunturkan semangat peminat muzik di dalam dan luar negeri ini untuk datang menyaksikan persembahan artis kesayangan mereka.

Foto: Facebook Malaysia KPOP Fans

Jessi membawa beberapa lagu hitnya, seperti What Type Of X, Cold Blooded, Gum, Zoom dan Nunu Nana. Lagu hit penyanyi terkenal tersebut disambut dan diterima baik oleh rakyat Sarawak.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Sumber: Dayak Daily

Avatar
Ditulis oleh Leslywan Gemmy

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Artikel Menarik Lain

Nasional

Ahli Parlimen (MP) Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim mengemukakan rasa tidak setuju berhubung pengumuman cuti hujung minggu di negeri Johor yang akan ditukar semula...

Nasional

Kapal latihan tentera yang singgah di Pulau Pinang pada Sabtu lalu sebenarnya dinaiki oleh kumpulan pelajar dari Naval University of China, kata Menteri Pendidikan...

Lokal

Dua buah kapal latihan dari China yang membawa pelajar Naval University of China dikatakan membuat kunjungan silaturahim ke Pelabuhan Pulau Pinang mengikut prosedur rasmi...

Nasional

Pemimpin kanan Bersatu, Mas Ermieyati Samsudin mempersoal kanyataan Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek yang mempertahankan kunjungan 165 kadet Tentera Laut Republik Rakyat China (RRC) di...

Advertisement

Hakcipta © 2018 Borakdaily.com, Powered by OMM Media Sdn Bhd