Connect with us

WTF

Wanita Berusia 101 Tahun Berjaya Pulih Dari Penyakit Barah, Spanish Flu & Covid-19

Siapa sangka, seorang wanita bernama Angelina Friedman, berusia 101 tahun, antara manusia yang belajar pulih daripada barah, keguguran, pendarahan dalaman, Spanish Flu dan sekarang dia berjaya menewaskan Covid-19.

Seorang pentadbir di Mohegan Lake, New York, rumah jagaan tempat Friedman tinggal mengatakan bahawa Friedman kembali ke masa tuanya dan meraikan hidupnya seolah-olah tidak ada yang berlaku.

Berjaya lawan segala penyakit

Pada tahun 1918, Angelina, dilahirkan di sebuah kapal yang mengangkut pendatang dari Itali ke New York City, dimana ketika sedang berlaku wabak influenza 1918.

Ibunya meninggal ketika melahirkan, dan dua saudara perempuannya membantunya bertahan sehingga mereka dapat bersatu kembali dengan ayah mereka di New York, tempat mereka tinggal di Brooklyn.

DNA ‘Superhuman’

Keluarga Angelina Friedman berkata mereka tidak terkejut apabila mendapat tahu wanita berusia 101 itu berjaya sembuh dari Covid-19 kerana dia memiliki DNA ‘superhuman’.

Menurut anak perempuannya, Joanne Merola, ibunya terpaksa menjalani tempoh dikuarantin, namun selepas beberapa hari dirawat ibunya disahkan negatif dari Covid-19.

Kini warga emas itu sudah pulih dan kembali menjalani kehidupannya seperti biasa.

Sumber : CNN

Continue Reading
Advertisement

Trending