Connect with us

WTF

Terlalu Rindu, Ibu Ini Sanggup Datang Dari Jauh Nak Jumpa Anak, Tetapi Kena Halau Pulak

Jika tiada ibu, maka kita pun tidak akan ada di dunia ini. Pengorbanan dia melahirkan kita serta membesarkan dengan penuh perhatian dan kasih sayang, adalah sesuatu yang tidak dapat dijual beli.

Tapi, sayang seribu kali sayang, masih ada segelintir yang begitu mudah melupakan jasa ibu. Bukan kata hendak balas budi, malah sanggup membuang ibu sendiri daripaada hidup mereka.

Begitulah nasib seorang wanita tua dari Indonesia, baru-baru ini seorang pengguna Facebook telah memuat naik satu video memaparkana warga emas itu sedang menangis keseorangan di sebuah kedai makan.

Datang dari jauh nak jumpa anak, akhirnya kena halau

Rupa-rupanya, dia menangis disebabkan oleh terkilan dengan sikap anaknya. Menurut apa yang diceritakan, wanita tua itu sanggup datang dari Jamber ke Bali, semata-mata mahu berjumpa anaknya.

Walaupun jarak kedua-dua tempat itu agak jauh, namun disebabkan sudah terlalu merindui anaknya yang setelah lama tidak berjumpa, dia gigihkan juga diri merantau ke Bali.

https://www.facebook.com/yuni.rusmini/videos/2924097494272618/

Menitis air mata ibu…

Ketika ditemui dia hanya mampu menangis dan sedekit kesal dengan tindakan anaknya. Bukanlah wang ringgit yang diharapkan, dia datang bertemu disebabkan terlalu rindu.

Malah, wanita tua itu siap membawa bekalan keropok yang menjadi kesukaan anaknya tetapi apakan daya, semuanya tidak dihargai lagi.

Gugurnya air mata seorang ibu maka derhakalah kita, biarlah ibu menangis kerana anak berjaya dan bukan sedih kerana angkara anak.

Sumber : Yuni Rusmini

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending