Connect with us

Inspirasi

Tak Memilih Kerja, Si Gadis Manis Kental & Seronok Jadi ‘Rider’ Food Panda

Khidmat runner ataupun penghantar makanan sangat sinonim dan didominasi oleh kaum lelaki. Walau bagaimanapun, kaum hawa juga semakin hari kebanyakannya dilihat sudah berjinak-jinak dengan kerjaya ini

Seorang jadi berusia 20 tahun, Farah Nur Syifa, menarik perhatian warga Twitter apabila memuat naik sekeping gambar dirinya memakai uniform kerjanya sebagai seorang penghantar makanan Food Panda.

Menurut temubual eksklusifnya bersama Astro Gempak, gadis yang lebih mesra dengan panggilan Fafa ini pada awalnya berniat hanya sekadar kerja sambilan sahaja.

Kini, dirinya membuat keputusan untuk menjadi rider sepenuh masa ekoran sukar untuk mendapatkan pekerjaan yang sesuai.

Dirinya juga turut mengakui bahawa makin menyukai pekerjaan sekarang ini walaupun kadang kala terintas perasaan takut juga terutama waktu malam, memandangkan dia merupakan seorang perempuan.

Namun, gadis ini tetap gembira kerana dapat bertemu dengan berbagai bangsa dan umur pelanggan yang rata-ratanya memberi layanan yang baik. Tambahan pula, ada segelintir pelanggan yang baik hati turut menghulurkan duit raya buatnya.

Fafa juga menyatakan bahawa, selain menjadi seorang penghantar makanan dia juga turut melakukan beberapa pekerjaan lain termasuklah menolong ibunya jual laksa mee pangkor dengan menghantar kepada pelanggan di sekitar Ipoh.

Sumber: Astro Gempak.

Continue Reading
Advertisement

Trending