Connect with us

WOW

Sopan & Jaga Batas, ‘Blind Date’ Gadis Malaysia Dan Oppa Korea Bikin Ramai Teruja

Siapa dekat sini ada pengalaman blind date? Berjanji temu dengan seseorang yang kita tak pernah kenal dan jumpa! Mesti waktu punya berdebar macam nak terkeluar jantung.

Macam pengalaman seorang pelajar Malaysia di Korea Selatan baru-baru ini, tak disangka-sangka dapat blind date dengan oppa Korea yang kacak persis seperti hero dalam Kdrama.

Gadis Malaysia cool jer date dengan oppa Korea

Sebenarnya, blind date itu dirancang oleh Youtuber terkenal, Blimey. Pelajar Malaysia itu dikenali sebagai Syasya, 22, dan jejaka Korea itu pula bernama Yoo Dong Kyun.

Pada awalnya mereka berdua nampak nervous dan janggal, lebih-lebih itu adalah blind date Syasya yang pertama. Namun, selepas bersuai kenal mereka nampak mula selesa berkomunikasi.

Gentleman juga oppa Korea ni

Antara yang menjadi perhatian netizen adalah sikap gentleman Dong Kyun terhadap Syasya, dia siap tanya lagi bahasa yang Syasya selesa nak berkomunikasi.

Lepas tu, jejaka Korean berusia 24 tahun ini juga siap tanya Syasya pasal Malaysia dan juga mengenai Islam, khusus berkenaan imej bertudung wanita Muslim.

Jelaskan kenapa Muslim kena pakai tudung

Suka tengok penjelasan Syasya mengenai Islam dan mengapa wanita perlu memakai hijab. Malah, kedua-dua mereka juga dilihat menjaga batas masing-masing.

Nak tengok dorang dating lagi

Menonton mereka berdua, rupa-rupanya ramai yang tersenyum sorang-sorang, sebab teruja pula tengok situasi gadis Malaysia blind date dengan Oppa Korea.

Dari awal sampai akhir senyum

Hensemnya oppa tu!

Tersengih dari awal sampai habis

Comelnya tengok mereka berdua, harap berjodohan la!

Sumber : Blimey

Continue Reading
Advertisement

Trending