Connect with us

WTF

‘Padah’ Kahwin Awal, Gadis Dijandakan Gara2 Suami Tak Puas ‘Enjoy’

Kalau dah jodoh tiba diawal waktu, tak salah untuk mendirikan perkahwinan walaupun usia masih lagi setahun jagung. Paling penting adalah untuk sentiasa bersedia untuk selalu belajar ilmu rumah tangga dan memperbaikai kelemahan antara satu sama lain.

Tak dinafikan juga, ada yang mendirikan rumah tangga pada usia yang muda kerana terlampau taksub mengejar trend. Sedangkan, persediaan dari segi pelbagai aspek terutamanya kewangan dan juga agama serta ilmu rumah tangga masih lagi terkontang-kanting.

Kahwin awal, akhirnya jadi janda…

Di Twitter, salah seorang pengguna laman tersebut telah berkongsikan satu peristiwa pahit yang telah dialami oleh rakannya sendiri. Rakannya itu kini telah diceraikan kerana bekas suaminya belum puas lagi untuk hidup berseronok.

Jelas pemuda itu lagi, kawan perempuannya itu telah mendirikan rumah tangga pada usianya yang muda.

Bekas suami tak bersedia nak kahwin lagi…

 

“Tak pernah nak ajak solat sekali…”

“Takutnya tersalah pilih orang…”

Sudah tentunya perkongsian lelaki ini telah membuatkan banyak pengguna Twitter memberikan pandangan dan kritikan terhadap pengalaman yang dikongsikan. Ada juga yang dilihat ketakutan jika berada dalam situasi yang sama suatu hari nanti.

“Jalan hidup masing2, setiap pertemuan ada sebabnya…”

Ada yang kahwin, suami asyik minta duit je…

Ada yang takut nak kahwin sebab jadi kes macam ni

Enjoy puas2 dulu, lepastu baru kahwin!

“Laki bawa balik perempuan?”

Kesimpulannya, pucuk pangkalnya sesuatu masalah itu berbaliklah kepada diri sendiri. Lakukan keputusan dengan muhasabah tanpa melibatkan nafsu dan pengaruh orang sekeliling

Sumber: Twitter. 

Continue Reading
Advertisement

Trending