Connect with us

Inspirasi

Mengembara Ke Pedalaman Mesir, Pemuda Korea Seronok Bergaul Dengan Warga Emas

Hobi mengembara merupakan antara hobi yang sangat bermanfaat kerana boleh mengetahui tentang perkara baru di kawasan yang kita kunjungi.

Namun begitu, kondisi dunia yang sedang berjuang dengan pandemik dilihat menjadi salah satu cabaran besar buat sesetengah individu yang sukakan pengembaraan.

Mengembara keliling Mesir

Walau bagaimanapun, ia tidak menghalang YouTuber dari Korea Selatan untuk pergi ke kawasan Mesir yang agak terpencil dan menikmati kehidupan bersama-sama etnik disana.

Menerusi perkongsian di saluran YouTubenya, I’M CHOMAD, dapat dilihat dia sudah berada di sana sejak tahun lalu dan mengembara dari satu tempat ke satu tempat yang lain serta menikmati budaya masyarakat disana.

Tak kekok bergaul dengan orang tua

Paling mencuri tumpuan sudah tentu keramahannya bergaul dengan masyarakat Arab yang sudah berusia apabila menyantuni dan meyertai mereka dalam aktiviti kesenian serta makan bersama-sama.

Tiba masa pulang ke Korea semula

Pengembaraannya dikongsikan di laman YouTube I’M CHOMAD dengan memperlihatkan keadaan bahagian atas negara Mesir yang jarang ditonjolkan umum.

Namun begitu, selepas beberapa bulan berada di Tanah Arab, Chomad akhirnya mengucapkan selamat tinggal buat Mesir apabila kembali pulang ke negara asal pada 4 Mac 2021.

Sumber: kcw.96

Continue Reading
Advertisement

Trending