Connect with us

Inspirasi

Kisah Pilu Disebalik Maskot Mickey Mouse Di Johor Yang Ceria Menceriakan Si Kecil

Sebuah perkongsian di TikTok baru-baru ini yang memaparkan seorang lelaki yang memakai maskot Mickey Mouse telah mengundang hiba netizen.

Video itu pada asalnya dirakam oleh seorang wanita sebagai kenangan untuk anak-anaknya ternyata telah mendapat perhatian ramai.

@yaaarudyyy_bukan nak menunjuk tapi sekadar nasihatt untuk semua saling membantu 😭😭♬ semangat ngontennya – dollar kuning

Tersentuh melihat aksi maskot itu yang melambai-lambai ke arah kereta yang lalu lalang disitu tetapi gagal untuk menarik perhatian orang ramai, wanita itu kemudiannya lalu mendekati untuk menyapanya.

Sebaik saja tingkap diturunkan, wanita dilihat itu menghulurkan isyarat fist bump sebagai tanda sapaan kepada lelaki tersebut. Setelah itu, RM10 dihulur sebagai sumbangan sebelum maskot itu mempelawanya untuk bergambar bersama namun ditolak dengan baik.

Pakcik tu minta kebenaran dulu…

Sebagai tanda berterima kasih, maskot itu kemudiannya itu menawarkan gula-gula untuk diberikan kepada anak-anak wanita itu. Sikap lelaki itu yang bertanya keizinan dahulu sebelum memberikan sesuatu dipuji oleh netizen.

Advertisement

Tengok tangan dah tau tua

Rata-rata netizen berasa sedih apabila melihat urat pada tangannya setelah lelaki itu membuka sarung tangan untuk mengambil gula-gula di dalam beg. Mengikut gambaran pada tangannya itu, netizen beranggapan lelaki di dalam maskot itu sudah pun lanjut usia.

Sebak tengok

Hal ini menyebabkan beberapa netizen mengalirkan air mata sebaik sahaja melihat tangannya yang berusia di samping penggunaan lagu dalam video yang memainkan peranan. Menurut mereka, orang sebegini sepatutnya berehat di rumah.

Self-checkup untuk bersyukur

Netizen turut memuji wanita tersebut yang sudi bersedekah dan berkongsi perihal maskot ini demi tatapan dan pengajaran buat

Sumber: TikTok @yaaarudyyy_

 

Advertisement

Continue Reading
Advertisement

Trending