Connect with us

WTF

Kalah Sinetron! Gadis Dilamar Ayah ‘Sahabat’ Sendiri, Hubungan Cinta Direstui Keluarga

Biasanya jika jarak usia antara pasangan suami isteri terlalu jauh berbeza, ramai yang menganggap perkahwinan tersebut tidak akan bahagia dan kekal lama. Bahkan, pihak keluarga berasa berat untuk merestuinya.

Namun begitu manusia mana yang layak mempersoalkan jodoh seseorang, bukan?

Kalau dah ditetapkan berjodoh dengan seseorang jauh lebih tua atau muda oleh ‘pemilik hati’, buktinya ramai sahaja yang mengecapi kebahagiaan hingga ke anak cucu.

Begitulah seperti kisah dikongsi oleh seorang gadis bernama Lia yang berasal dari negara jiran Indonesia ini, di mana dia mendedahkan bakal berkahwin dengan ayah kepada sahabatnya sendiri.

Bibit-bibit cinta antara Lia dan teman lelakinya itu mula berputik sejak dia kerap meluangkan masa bersama sahabatnya di rumah sewaktu pandemik Covid-19 ini.

Advertisement
“Kadangkala bila saya dan kawan keluar bersama, bapanya turut ikut serta. Selain itu, saya pernah juga ‘lepak’ di rumah kawan dan makan bersama keluarganya (termasuk bapanya),” jelasnya kepada Tribun News.

Menurut Lia, pada awalnya hubungannya bersama lelaki itu tidak direstui oleh pihak keluarga atas faktor status duda lelaki tersebut dan jarak umur keduanya, lapor Tribun news.

Mana tidaknya, umur teman lelakinya itu dikatakan sebaya dengan usia bapa kandungnya!

https://www.tiktok.com/@lia_asyifa/video/6940901965916343553?referer_url=https%3A%2F%2Fviralnewsupdates.com%2F&referer_video_id=6940901965916343553&refer=embed

Bagaimanapun, akhirnya ibu bapa Lia membenarkan perhubungan mereka diteruskan apabila mereka berdua dilihat bahagia bersama. Selain itu, rakannya juga merestui hubungan mereka dengan syarat tidak menyakitkan hati ayahnya.

Seperti yang dilaporkan oleh Tribun News, kedua-dua pasangan itu dijangka akan melangsungkan pernikahan pada tahun ini juga.

Advertisement

Dari sahabat terus jadi ibu..

Menjengah di ruangan komen video di akaun TikTok miliknya, rata-rata netizen teruja dan berseloroh menyamakan hubungan percintaan mereka seolah-olah ‘sinetron’ yang disiarkan di televisyen.

Sahabatku anak tiriku

Banyak duit ke? Semua jalan

Kalah sinetron ni!

Macam manalah perasaan kawan jadi anak

Tak lama lagi keluar sinetron suamiku ayah sahabatku

Sumber: TikTok @lia_asyifa, Tribun News

"Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?" - Hamka

Continue Reading
Advertisement

Trending