Connect with us

WOW

Ingatkan Tetamu Ketuk Pintu, Rupanya Ular Tedung Tengah Duduk Menjengah!

Binatang berbiasa datang tanpa diduga. Disebabkan itu, orang ramai diingatkan untuk memastika rumah dalam keadaan bersih dan kemas agar binatang-binatang buas ini tidak menjadikan tempat tersebut sebagai tempat untuk menyembunyikan diri.

Di Facebook, salah seorang pengguna lama tersebut berkongsikan pengalaman disapa oleh ular tedung di rumahnya. Bahkan, pengguna tersebut turut memberikan nasihat dan amaran kepada orang ramai agar berhati-hati walaupun berada di laman rumah sendiri.

Pada mulanya, dia menyangka ada tetamu yang datang apabila terdengar bunyi ketukan pada pintu. Sangkaannya bertukar menjadi ngeri apabila melihat haiwan sedang berkenaan di depan pintu kaca rumahnya.

Ular tedung tersebut dikatakan tersebut dilihat sedang berehat di kolam yang terletak dihadapan rumahnya. Agak mengejutkan, saiz dan panjang ular tedung dilihat agak mengerikan serta luar biasa!

Beberapa keping gamber ular tedung itu juga telah turut dimuat naik untuk paparan ramai. Ular tedung itu kemudiannya diserahkan kepada pihak Angkatan Pertahanan Awam ataupun APM, untuk tindakan lanjut.

Si tedung sedang berehat!

Ya Allah, besarnya! Siap ‘berdiri’ pulak tu…

Orang ramai diminta untuk berhati-hati, lebih-lebih lagi musim hujan yang menyebabkan haiwan-haiwan berbisa ini lebih cenderung mencari tempat untuk berlindung.

Sumber: Facebook.

Continue Reading
Advertisement

Trending