Connect with us

Infozon

Beri Salam & Tanya Khabar, Gelagat Polos Anak2 Ziarah Kubur Ibu Bikin Sebak

Siapa yang tidak sedih apabila melihat kanak-kanak kecil sudah kehilangan ibu. Lebih menyayat hati apabila mereka seakan belum memahami secara penuh maksud pemergian yang abadi.

Kadangkala sifat anak-anak yang tak mampu berbohong tentang perasaan sendiri membuatkan kita orang dewasa berasa begitu sebak mendengar kalimat rindu atau pertanyaan berkaitan orang tua mereka yang sudah tiada.

Tanya khabar ibu di pusara

Hal ini samalah seperti perkongsian dari negara Indonesia di laman Instagram Makassar_iinfo apabila memuat naik video dua orang anak kecil memegang pusara ibu mereka.

View this post on Instagram

A post shared by OFFICIAL MAKASSAR INFO (@makassar_iinfo)

Advertisement

Usap-usap tanah kubur ibu

Apa yang membuatkan orang sekeliling serta warganet sebak adalah ucapan yang dilontarkan salah seorang daripada mereka yang bertanyakan ibu mereka sedang berbuat apa.

Sambil menabur bunga, kanak-kanak tersebut bertanya dengan polos sekali dan kemudiannya mengusap-usap dengan lembut tanah kuburan ibunya.

Perkongsian tersebut nyata begitu menyentuh hati ramai lebih-lebih lagi ketika kanak-kanak berkenaan memberi salam kepada ibu yang dipanggil mama sambil berharap agar salam itu dijawab.

Kebanyakkan komen yang diterima di akaun Instangram tersebut menzahirkan rasa sebak serta mendoakan anak-anak kecil itu membesar menjadi seorang yang tabah dan soleh dalam kehidupan.

Advertisement

Sumber: Instagram Makassar_iinfo

Continue Reading
Advertisement

Trending