Connect with us

Infozon

Bergadai Nyawa Balas Jasa Tuan, Kucing ‘Lorong’ Mati Dipatuk Ular

Kadang kala, haiwan peliharaan ini didapati bukan kerana pemilik haiwan tersebut membeli mereka di kedai-kedai. Tetapi, sesetengah individu ini lebih selesa untuk mengambil dan menjaga haiwan-haiwan jalanan terbiar.

Kelakuan mengambil dan menjaga haiwan-haiwan terbiar ini lebih bagus dan lebih ini dikenali sebagai please adopt don’t buy. Bahkan, haiwan-haiwan jalanan juga berhak untuk hidup dan disayangi seperti haiwan peliharaan yang lain.

“Kami sama2 datang dari lorong…”

Salah seorang pengguna Facebook berkongsikan secara ringkas mengenai kisah seekor kucing asalnya dari jalanan, sanggup melindungi tuannya daripada ular sehingga dirinya sendiri terkorban.

Kucing tersebut dilihat terlantar kejung di atas jalan bersebelahan dengan ular yang saiznya agak besar dan panjang.

Ramai yang turut bersedih!

Sudah tentunya, perkara ini menyentuh hati para penggguna Facebook yang lain terutamanya pemilik-pemilik kucing. Ramai yang turut bersedih dan merasai kehilangan yang dihadapi oleh tuan kucing tersebuh.

Walaupun ia seekor binatang, namun pengorbanan mereka tetap menjadi ingatan oleh manusia.

“Paling tak kuat kalau tengok kucing mati…”

Nakti terakhir seekor kucing

Terharunta tengok kucing macam ni

Kematian dan pengorbanan seekor haiwan kepada manusia sememangnya amat menyedihkan. Oleh itu, masyarakat disarankan untuk tidak menyiksa dan memperlakukan mereka dengan kejam kerana kewujudan setiap makhluk memberi manfaat kepada kehidupan di bumi ini.

Sumber: Facebook.

Continue Reading
Advertisement

Trending