Connect with us

Inspirasi

Bapa Sanggup Jual Beca ‘Cari Makan’ Demi Belikan Hadiah Hari Jadi Anak

Pengorbanan seorang bapa sememangnya tidak dapat dipertikaikan lagi. Kasih sayang yang mereka curahkan kepada anak-anak jarang terlihat namun dapat dirasai walaupun mereka tidak menunjukkan secara jelas.

Pengorbanan seorang bapa

Hal ini daapt dilihat menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh pengguna TikTok dari Indonesia dikenali sebagai @ilux.id yang memuat naik rakaman video seorang pengayuh beca yang mengiklankan satu-satunya beca yang dia ada untuk dijual demi membeli hadiah buat anaknya.

@ilux.id

sudahkan kamu mengukir senyuman orang tuamu hari ini? #trending #tiktoktainment #ayah #terharu

♬ original sound – ilux.id – ilux.id

Untuk beli hadiah hari lahir anak

Menerusi perbualan yang dipetik menerusi video tersebut, lelaki itu yang dikenali sebagai Pak Muji memberitahu mahu menjual beca tersebut untuk membeli hadiah ulang tahun anaknya.

Advertisement

Sebelum ini anaknya pernah meminta dibelikan telefon bimbit dan menjual beca kepunyaannya adalah satu-satunya cara untuk memperolehi wang untuk membelikan hadiah tersebut.

Sedihnya tengok video ni

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet berasa hiba dan sedih mendengar pengakuan seorang bapa dalam memberi hadiah kepada anak tersayang sehingga sanggup mengorbankan pengangkutan yang digunakan untuk memperoleh pendapatan.

Jadi anak jangan terlalu meminta

Terlihat tulang rahang yang kian menonjol

Video yang dimuat naik oleh sumber itu telah pun ditonton lebih dari 1 juta viewers di aplikasi TikTok dan mendapat ratusan ribu tanda suka kerana ramai yang mengakui terkesan mendengar pengorbanan seorang bapa terhadap anaknya.

Sumber: ilux.id

Advertisement

Continue Reading
Advertisement

Trending