Connect with us

WOW

Bakal Nikahi Pemuda Malaysia, Gadis Australia Temui Hidayah Masa ‘Ber-gaming’

Permainan video atas talian sememangnya sinonim dengan kaum lelaki. Namun, sejak kebelakangan ini kaum wanita juga dilihat sudah banyak menceburi dan berjinak-jinak dengan permainan atas talian malah skil mereka juga tidak kurang hebatnya.

Tiada ada siapa yang menjangkakan bahawa, seorang wanita dari Australia, bakal menemui hidayah dan memeluk islam selepas bermain permainan atas talian. Zahra Fielding menjadi seorang muslim selepas kenalan baru berjaya membuka matanya terhadap agama islam.

Permainan atas talian tersebut telah berjaya menemukan Zahra Fielding dengan sekumpulan individu pemain wanita lain yang berasal dari Australia dan Asia. Salah seorang pemain dalam kumpulan tersebut merupakan seorang wanita beragama islam yang berasal dari negara Singapura dikenali sebagai Kim Assakin.

Disebabkan berasa selesa berada ‘disamping’ wanita muslim berkenaan, Zahra Fielding mulai berani untuk bercakap mengenai topik tentang agama. Sebelum ini, Zahra FieldingĀ  menilai gambaran negatif mengenai Islam di media-media yang membuatnya berprasangka buruk terhadap wanita yang memakai hijab.

Banyak menghabiskan masa beribadah di Masjid Kuraby, tempat suci tersebut telah menjadi saksi dia melafazkan ucapakan kalimah syahadah sebagai tanda memeluk agama Islam.

Lebih menarik, Zahra Fielding kini sudah bertunang dengan seorang lelaki dari Malaysia yang bekerja sebagai penyunting kandungan digital selepas berkenalan diaplikasi mencari jodoh.

Malah, wanita ini juga telah membuat keputusan untuk segera berpindah ke Malaysia untuk berkahwin dengan tunangannya tersebut.

Sumber: Vocket.

Story (dicyduk!)

Continue Reading
Advertisement

Trending