Connect with us

Inspirasi

Ayah Pesan Jangan Tinggal Zikir, Sikap Tenang Adik Ini Positif Covid-19 Dikagumi Netizen

Jumlah jangkitan wabak Covid-19 masih belum lagi menunjukkan tanda-tanda penurunan. Saban hari, akan ada sahaja mangsa baru yang disahkan positif.

Terbaru, seorang anak kepada imam 1 Surau Nurul Iman Kampung Lombong iaitu adik Muhammad Ilyas Bin Hj Azmi yg tinggal di Jln Lombong Besi 2, antara yang menjadi mangsa terbaru Covid-19.

Tenang & sabar hadapi dugaan

Bagaimana pun, apa yang membuatkan ramai kagum dengan adik Ilyas ini, adalah sikap tenangnya saat mendapat tahu dirinya positif Covid-19.

Ketika pihak ambulans dalam perjalanan mahu mengambilnya, dia  tidak menunjukkan rasa gusar, walaupun terpaksa berpisah dengan keluarganya buat sementara waktu.

Ayah pesan jangan tinggal zikir

Malah, sebelum adik Ilyas berangkat ke hospital, terdapa video memaparkan ayahnya sempat menyampaikan pesan agar dia sentiasa berdoa, berzikir dan membaca Al-Quran.

Posted by Ezzan Danial on Wednesday, April 8, 2020

Tabah dia menghadapi ujian

Melihatkan betapa matang dan tabahnya adik ini, rata-rata netizen bangga dengan sikap yang diamalkan dan berdoa agar adik ini segera sembuh.

Semoga kau kuat dik

Semoga cepat sembuh dik

Bagus didikan ayah dan ibunya, mungkin sudah dari kecil diajar untuk tenang dan sabar. Semoga sifat adik ini boleh dijadikan teladan untuk kita semua.

Sumber : Surau Nurul Iman

Continue Reading
Advertisement

Trending