Connect with us

Inspirasi

Atas Rasa Ihsan, Petugas KKM Ini Gunting Rambut Pesakit Secara Percuma

Di saat pandemik wabak Covid-19 ini, petugas-petugas barisan hadapan antaranya daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), memainkan peranan yang sangat penting dalam membendung penularan virus ini.

Meskipun perlu memikul pelbagai tugas, namun para kakitangan masih lagi tidak lokek untuk bersifat ihsan terhadap pesakit lain. Seperti Penolong Pegawai Perubatan di Klinik Kesihatan Sungai Dua Daerah SPU ini.

Tolong gunting rambut pesakit

Menerusi perkongsian di Facebook Penang Kini, bukan sahaja bertindak sebagai petugas barisan hadapan, malah pegawai tersebut turut membantu pesakit untuk menggunting rambut secara percuma.

Ikhlas hati nak tolong

Difahamkan, pegawai tersebut menggunakan kemahiran yang ada untuk menjadi tukang gunting rambut sambilan kepada pesakit yang datang ke hospital tersebut.

Pesakit yang mendapat perkhidmatan itu adalah yang  sering datang ke klinik berkenaan untuk mencuci luka. Atas dasar prihatin, para petugas ini dengan ikhlas hati menawarkan khidmat gunting rambut secara percuma.

Bagusnya kakitangan KKM kita, sikap seperti inilah yang patut dijadikan contoh dalam membentuk masyarakat yang harmoni dan kaya dengan sifat ihsan.

Sumber : Penang Kini

Continue Reading
Advertisement

Trending