Connect with us

WTF

Anak Murtad Kerana Terlampau Taksub & Terpengaruh Dengan ‘Game Online’

Sejak kebelakangan ini Esport ataupun permainan atas talian, semakin makin mendapat tempat dikalangan golongan muda walaupun hakikatnya perkara ini sudah lama bertapak.

Namun, tiada siapa yang sangka, permainan atas talian ini bakal menyebabkan seseorang itu membuang agama dan jatuh murtad. Perkara ihitam ini telah dialami dan diluahkan sendiri oleh ibu kepada seorang remaja yang berusia lingkungan 18-19 tahun.

“Luluh hati seorang ibu…”

Kejadian ini telah dikongsikan sendiri oleh seorang ibu, yang menyatakan anaknya lelakinya, telah murtad disebabkan permainan atas talian.

Jelasnya lagi, anak lelakinya itu telah menunjukan lambang salib buatan sendiri yang berukir “Im not a muslim anymore” semasa dia menyuruh remaja itu menunaikan solat asar.

“Semalam dah bersyahadah semula…”

Tolong pantau anak2 walaupun duduk dirumah!

Perkara seperti ini semangnya tidak dijangka bakal berlaku. Ibu berkenaan juga menasihati agar anak-anak seharusnya dipantau dan dikawal rapi walaupun mereka jarang bersosial diluar rumah.

Diharapkan perkongsian seperti ini, bakal membuka mata ibu bapa agar dapat mengawasi anak mereka dengan lebih kerap. Perkara yang melibatkan agama ini, seharusnya tidak dipandang remeh.

Sumber: Facebook.

Continue Reading
Advertisement

Trending