Connect with us

Inspirasi

Susu & Wang Habis, Pasangan Beri Anak Minum Milo Campur Gula Dibantu Abang Polis

Situasi genting yang berlaku kepada negara ketika ini, sudah tentunya menjejaskan ekonomi dan juga nasib semua pihak. Lebih-lebih lagi, golongan yang sememangnya hidup susah dan hanya bergantung hidup ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.’

Perintah Kawalan Pergerakan yang berkuatkuasa semenjak 18 Mac 2020 yang lalu, sudah tentunya meninggalkan 1001 keresahan terhadap kebanyakan rakyat Malaysia diluar sana untuk bertahan hidup sewaktu situasi getir ini melanda.

“Menjadi tanda tanya pasangan¬† menangis”

Melalui perkongsian di Facebook oleh Polis Johor, terdapat satu kisah menyayat hati mengenai kedesakan hidup yang dialami oleh sebuah keluarga yang hidup serba daif.

Pasangan ini kemudiannya telah dibantu oleh seorang anggota polis prihatin yang kebetulan melaksanakan tugas di kawasan Taman Tampoi Indah, Johor Bahru.

 

Isteri menangis tiada wang!

Pasangan tersebut bersama anaknya berusia 1 tahun 4 bulan berlegar-legar di Taman Permainan kemudiannya disuruh pulang oleh anggota polis yang bertugas. Dari situlah, kesusahan anak beranak ini telah dapat dikenal pasti.

Suami berhenti kerja, isteri tukang cuci…

Semoga rezeki seluas laut!

Sudah tentunya keprihatian anggota polis ini terhadap keluarga terbabit mendapat pujian daripada orang ramai.

Terima kasih PDRM!

Tahniah! Ini adalah contoh yang terbaik!

Semoga dirahmati Allah SWT…

Semoga rezeki melimpah ruah!

Sumber: Polis Johor.

Continue Reading
Advertisement

Trending